Постинг
11.11.2008 09:26 -
Чудото строителство на мост в България...
Автор: miralyub
Категория: Други
Прочетен: 7873 Коментари: 18 Гласове:
Последна промяна: 11.11.2008 11:03
Прочетен: 7873 Коментари: 18 Гласове:
0
Последна промяна: 11.11.2008 11:03
Германия- цели 38 , Австрия – 37, Словакия – 11, Унгария – 8 , Сърбия и Хърватия – 13, Румъния - 8.
България...все още само с един!!! Мост над Дунав.
Това е печалната статистика за нашето място по брой мостови съоръжения по цялото протежение на р. Дунав. Порових се за нея, защото тези дни ми се удаде възможност да посетя мястото, където през 2010 трябва да го има Дунав мост 2.
През дългия период на проучване, геоложко сондиране , екологични оценки, проектиране и техническо стъкмяване на параметрите бе лансирана идеята ,че освен така чаканото оживяване и икономическо стабилизиране на региона, в самия си ход градежът ще бъде не по-малка атракция и ще привлича туристи.
Днес все още не може да се каже, че последната тенденция е възможна, за първата -напредъкът е съвсем нищожен. Може би защото строителството върви бавно. И е съпътствано от скандали, претенции от страна на изпълнителя, отсрочки, вероятност за ново оскъпяване...
През тази първа строителна година забавянето на проекта е с около 6 месеца. В навечерието на зимата работната площадка при километър 796 при Видин не впечатлява особено, но си заслужава да бъде запазена в снимки. Защото мост не се гради лесно. Не и в България, както показва началото на постинга.
/времето е мрачно и снимките не са много добри/
Широка ивица от инертни материали прегражда част от река Дунав. Така е трасирано съоръжението от сушата до отсрещния остров. На него ще стъпи мостът. Отсреща е румънският град Калафат.
Откъм сушата, през пътя вече са набити първите пилони. И има огромни кранове. Почивен ден е.
Има големи метални елементи и тежка техника.
За няколкото месеца работа вече са факт първите трудови инциденти. Преди около 2 седмици при разтоварване на кофражни елементи, необходими за изграждането на пристанищния комплекс на моста, се преобърна 60-тонен автокран. Работникът в него по чудо оцеля...
следва ...
България...все още само с един!!! Мост над Дунав.
Това е печалната статистика за нашето място по брой мостови съоръжения по цялото протежение на р. Дунав. Порових се за нея, защото тези дни ми се удаде възможност да посетя мястото, където през 2010 трябва да го има Дунав мост 2.
През дългия период на проучване, геоложко сондиране , екологични оценки, проектиране и техническо стъкмяване на параметрите бе лансирана идеята ,че освен така чаканото оживяване и икономическо стабилизиране на региона, в самия си ход градежът ще бъде не по-малка атракция и ще привлича туристи.
Днес все още не може да се каже, че последната тенденция е възможна, за първата -напредъкът е съвсем нищожен. Може би защото строителството върви бавно. И е съпътствано от скандали, претенции от страна на изпълнителя, отсрочки, вероятност за ново оскъпяване...
През тази първа строителна година забавянето на проекта е с около 6 месеца. В навечерието на зимата работната площадка при километър 796 при Видин не впечатлява особено, но си заслужава да бъде запазена в снимки. Защото мост не се гради лесно. Не и в България, както показва началото на постинга.
/времето е мрачно и снимките не са много добри/
Широка ивица от инертни материали прегражда част от река Дунав. Така е трасирано съоръжението от сушата до отсрещния остров. На него ще стъпи мостът. Отсреща е румънският град Калафат.
Откъм сушата, през пътя вече са набити първите пилони. И има огромни кранове. Почивен ден е.
Има големи метални елементи и тежка техника.
За няколкото месеца работа вече са факт първите трудови инциденти. Преди около 2 седмици при разтоварване на кофражни елементи, необходими за изграждането на пристанищния комплекс на моста, се преобърна 60-тонен автокран. Работникът в него по чудо оцеля...
следва ...
Ако работата се проточи до изборите ще има ново голямо отлагане, докато новите властимащи си преразпределят парцелите около моста. После докато се наканят да почнат да строят ще дойдат нови избори, ново преразпределяне на парцелите и т.н. и т.н.
Голяма хапка е тоя мост за нашите Ганьовци политици, не е за изпускане.
цитирайГоляма хапка е тоя мост за нашите Ганьовци политици, не е за изпускане.
Абе, почна се- така поне ще вижаме какво отхапват, че досега бе натъмно и на хартия само:)))).
Иначе си е исторически момент, поне за Бг.
Преди няколко години един дядо, участвал в строежа на моста при Русе и научил ,че нещата все пак ще станат и при нас, бе дошъл направо в службата, за да поговори с някого. Този човек с какъв ентусиазъм разказваше какво са правили там- цялата технология му беше в главата . И адски се кефеше, че е бил част от това нещо, пък сега преди да умре ще го види отново в родния си град.
цитирайИначе си е исторически момент, поне за Бг.
Преди няколко години един дядо, участвал в строежа на моста при Русе и научил ,че нещата все пак ще станат и при нас, бе дошъл направо в службата, за да поговори с някого. Този човек с какъв ентусиазъм разказваше какво са правили там- цялата технология му беше в главата . И адски се кефеше, че е бил част от това нещо, пък сега преди да умре ще го види отново в родния си град.
Е с кво ли не е така? Апетити, папане....вижте само магистралите. Хърватите за същото време, от началото на деветдесетте са построили къде 1000 км, а при нас?
цитирайМост та мост! Не се ли научихте да плувате? Имаше и някаква технология, описана в литературата. С някакви тикви или какво беше.
цитирайС кратунки беше, с кратунки... ще се намерят такива при нужда, ама с плуването какво правим...за такива като мен, дето това хич не го могат:))))))
цитирайНаправо ме хвана срам!!!!
Европа прави мостове на конвейер, взема решение, влага, строи, а ние тук от този втория ще го изкараме почти събитие на века:)))))
цитирайЕвропа прави мостове на конвейер, взема решение, влага, строи, а ние тук от този втория ще го изкараме почти събитие на века:)))))
С кратуни трудно. Кратуните са заети да избират тези, които строят моста.
цитирайима,има-кратуни бол...
те първо избират, после се давят...при нас например на края на Дунав ...по влашки:)))))
цитирайте първо избират, после се давят...при нас например на края на Дунав ...по влашки:)))))
9.
анонимен -
Весо - Хапката наистина не е за изпускане!
12.11.2008 09:00
12.11.2008 09:00
Мдаааа, щом имат и почивни дни работата е ясна. Вижда се, че не си дават много, много зор да го построят. Нали им трябва време да измислят начин/и/ как да откраднат 70%-80% от тези 200-300 млн. евро, които са предвидени за строителството на моста. Но сигурно вече отдавна са го измислили! Така че, хем да има имитация на строеж, хем "те" да си приберат това, което знаят, че им се полага. Хапката наистина няма да я изпуснат. Впрочем срока за изпълнението на строежа е 38 месеца. Плюс забавянето от 6 месеца, както казваш. Значи би трябвало след 4 години да си имаме Мост Намбър 2. Оптимисти има ли? ;-)
Ха, ха, "те" за едни дупки по улиците ни баламосват вече 19 години, че ги ремонтират и пълнят, а всъщност си пълнят гушките, да де, нали така им казват на банковите им сметки.
А дупките са все още там!
цитирайХа, ха, "те" за едни дупки по улиците ни баламосват вече 19 години, че ги ремонтират и пълнят, а всъщност си пълнят гушките, да де, нали така им казват на банковите им сметки.
А дупките са все още там!
Радвам се, че четеш блога ми.
Като си представиш, че успоредно с моста трябва да върви и прилежащата инфраструктура - километри първокласни пътища, които ще опасват по нов начин града..., а там нищо видимо няма засега... и на мен тези 38 месеца ми се виждат безкрайно оптимистични...
За кражбата- то е ясно- първо, на върха на пирамидата стоят държавни величия- лапачи и покровители, а отдолу - една камара навървени подизпълнители! И сега парите не стигали за материали, ново оскъпяване искат...
цитирайКато си представиш, че успоредно с моста трябва да върви и прилежащата инфраструктура - километри първокласни пътища, които ще опасват по нов начин града..., а там нищо видимо няма засега... и на мен тези 38 месеца ми се виждат безкрайно оптимистични...
За кражбата- то е ясно- първо, на върха на пирамидата стоят държавни величия- лапачи и покровители, а отдолу - една камара навървени подизпълнители! И сега парите не стигали за материали, ново оскъпяване искат...
11.
анонимен -
Весо - Научих, че...
13.11.2008 09:47
13.11.2008 09:47
Исках да науча още нещо за този мост №2 и се обърнах към бай Гугъл. Изсипа ми куп числа в евро, в години, в дати, в проценти и куп имена, на хора и организации, така или иначе вече свързани с този проект. И със стартирането му. Но това е официалната, сериозна информация. Някои коментари след първата “копка” на 13.5.07 в е-вестници и форуми ме разсмяха: “Аве да няма някаква грешка, до колкото знам дунав мост 2 е построен още когато финансов министър беше Моровей Радев ”
“Не разбрах жп линията, която минава по средата на моста двойна ли е или единична. От снимките се вижда че май е единична. Ако е така - тъпо!”
“Не си прав савсем за линията, две линии бяха май”
Петър Мутафчиев също ме разсмя: “Закъснение спрямо първоначалния график има заради някои различия в законодателствата на България и Румъния. “ Това е жестока причина, която никой не е знаел преди “копката”. Ха, ха има си хас да са еднакви. Тази смешка е от 15.01.08.
Друга смешка, от 4.11.08: “Изпълнителят на проекта - испанската"ФСС Конструксион", не може да намери чакъл у нас.” !!!! Защото чакълната бг фирма била поискала двойно по-висока цена за камъните. Айде, бе, тези камъни да не би да са със златна нишка?
Колкото до цените на парцелите около моста останах поразен. 400 евро за кв.метър! Те са луди. Продават спекулантите парцели по 10 дка за по 4 милиона евро. Кой ги дава тия пари?
Намерих и сайта на моста: http://www.fccbg.com/ , но нещо май е “заспал” – последната новина е от 1 септември.
цитирай“Не разбрах жп линията, която минава по средата на моста двойна ли е или единична. От снимките се вижда че май е единична. Ако е така - тъпо!”
“Не си прав савсем за линията, две линии бяха май”
Петър Мутафчиев също ме разсмя: “Закъснение спрямо първоначалния график има заради някои различия в законодателствата на България и Румъния. “ Това е жестока причина, която никой не е знаел преди “копката”. Ха, ха има си хас да са еднакви. Тази смешка е от 15.01.08.
Друга смешка, от 4.11.08: “Изпълнителят на проекта - испанската"ФСС Конструксион", не може да намери чакъл у нас.” !!!! Защото чакълната бг фирма била поискала двойно по-висока цена за камъните. Айде, бе, тези камъни да не би да са със златна нишка?
Колкото до цените на парцелите около моста останах поразен. 400 евро за кв.метър! Те са луди. Продават спекулантите парцели по 10 дка за по 4 милиона евро. Кой ги дава тия пари?
Намерих и сайта на моста: http://www.fccbg.com/ , но нещо май е “заспал” – последната новина е от 1 септември.
Цялата абсурдност на този проект ми е минала пред очите, включително първата "символична копка" на Радев, а през 2007 предизборната на Станишката- пак на същото място. Тогава се смеехме, че до есента ще измислят още една...ама се засрамиха.
Истината е, че след синьото правителство, което измоли моста през 2000 година, следващото - на Царя имаше други приоритети- митниците, имотите, издънената магистрала. Червените също не ги е грижа много-види се, пък и има някакъв румънски частен интерес да се бави цялата работа...
Приятен ден!
цитирайИстината е, че след синьото правителство, което измоли моста през 2000 година, следващото - на Царя имаше други приоритети- митниците, имотите, издънената магистрала. Червените също не ги е грижа много-види се, пък и има някакъв румънски частен интерес да се бави цялата работа...
Приятен ден!
При нас Дунав има брегове на две различни държави и то какви, да не обсъждаме
Наврвмвто избрахме кмет от Вашата Партия във Видин, доктор Цанов, който щеше да строи моста, Два мандата изкара, а мост няма и строителството му ни назад, ни напред е в чуждоземни ръце. Ха сега се разсмейте!!!!!!!!!!!!!!!!!)))))))))))))))))) Де е е ееееееееееееееееее*))))))))))))))))
Този единствен мост на България е построен за по малко от две години от български строители с български пари и се харича Мост на дружбата, Врата на България към Европа. В същото време се намират по дунава между градовете много връзки за превозване на коли,товар, хора и едва ли, това е нещото от което сме нещастни. То показа, че когато ни помагат от Европа нещата стават за десетилетия и векове... ако им помага СДС
цитирайНаврвмвто избрахме кмет от Вашата Партия във Видин, доктор Цанов, който щеше да строи моста, Два мандата изкара, а мост няма и строителството му ни назад, ни напред е в чуждоземни ръце. Ха сега се разсмейте!!!!!!!!!!!!!!!!!)))))))))))))))))) Де е е ееееееееееееееееее*))))))))))))))))
Този единствен мост на България е построен за по малко от две години от български строители с български пари и се харича Мост на дружбата, Врата на България към Европа. В същото време се намират по дунава между градовете много връзки за превозване на коли,товар, хора и едва ли, това е нещото от което сме нещастни. То показа, че когато ни помагат от Европа нещата стават за десетилетия и векове... ако им помага СДС
Първо, мостът е факт след междудържавна спогодба, не междуобщинска и то от времето на СДС!!! Така проектът е държавен приоритет и се движи от централната власт като цяло, местното ниво е само поддържащо. Тук опираме до въпроса доколко ноистина по него е работено точно като важен държавен проект!!! Защото когато кметът е син и правителството синьо- нещата бяха затъкани добре. После почти 6 години кметът- син, правителствата- жълто и червено... и ето какъв е резултатът- протакане...
цитирай Какво построи в тези 10 години СДС не ми отговаряйте, на себе си го кажете
цитирай
16.
анонимен -
zaw12929
13.11.2008 14:56
13.11.2008 14:56
Зав си е завалийка и комуняга, нищо старо не забравила, нищо ново не научила. Не можеш да разбереш нищо, защото това не е достъпно за интелект на листна въшка и хлебарка. ...
цитирай
17.
анонимен -
Весо - Еееей, остаряха, но не мирясаха.
14.11.2008 15:46
14.11.2008 15:46
Мира, извини ме, но ще й го кажа:
Все нещо ви е криво, zaw12929! Все в чуждата паница... Цял ли живот ще ходите с капаци на очите. Язък ти и за инженерството, щом приказваш такива работи и за т.нар. Мост на дружбата и за проекта на новия мост. Що не изкара примера със Сталиновия БЕЛОМОРКАНАЛ, дълъг 227 км. Построен само за 1 година и 9 месеца, с ръцете на руснаците от лагерите ГУЛАГ. А цената на канала знаеш ли каква е - 150000 умрели лагерници, че и повече. И отгоре на всичко неизползваем. Като ти са криви сините, жълтите, зелените, пембените и пр. кметове, сигурно ти е много близка мисълта за един червен, ама много червен, сталинскочервен кмет или премиер или президент, който да вземе, да ги закара на Дунав 100-на хиляди затворници, че да го построи пустия му мост. Каква ще бъде цената, обаче?
цитирайВсе нещо ви е криво, zaw12929! Все в чуждата паница... Цял ли живот ще ходите с капаци на очите. Язък ти и за инженерството, щом приказваш такива работи и за т.нар. Мост на дружбата и за проекта на новия мост. Що не изкара примера със Сталиновия БЕЛОМОРКАНАЛ, дълъг 227 км. Построен само за 1 година и 9 месеца, с ръцете на руснаците от лагерите ГУЛАГ. А цената на канала знаеш ли каква е - 150000 умрели лагерници, че и повече. И отгоре на всичко неизползваем. Като ти са криви сините, жълтите, зелените, пембените и пр. кметове, сигурно ти е много близка мисълта за един червен, ама много червен, сталинскочервен кмет или премиер или президент, който да вземе, да ги закара на Дунав 100-на хиляди затворници, че да го построи пустия му мост. Каква ще бъде цената, обаче?
Трибуната на моя блог е отворена точно за това и насочена точно срещу такива...заблудени овчици...
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 20495
Блогрол
1. IN MEMORIAM
2. мъдри мисли
3. Mira's blogspot
4. Mira's facebook
5. Снимки на ледохода по Дунав
6. Ей това чукане чакаме... всеки месец
7. Дисциплинарно уволнение заради среща с бившия шеф
8. Само за жени: Дайте (на шефа), за да ви се даде (работа)
9. След влаковете нека министърът да ни ИЗВОЗИ и с автобуси, а?
10. На площада пак избиха рибата
11. Великден като Ком-соц-празник
12. Видин се премести в Димитровград
13. Хайде на конкурс „Г**облизец Храбър”
14. Граф Дракула праща комари в БГ
15. БСП няма пари да купува гласове за следващите избори???
16. Апокалипсис в действие
17. Диагноза СМЪРТ
18. Зад новините- тук и сега
2. мъдри мисли
3. Mira's blogspot
4. Mira's facebook
5. Снимки на ледохода по Дунав
6. Ей това чукане чакаме... всеки месец
7. Дисциплинарно уволнение заради среща с бившия шеф
8. Само за жени: Дайте (на шефа), за да ви се даде (работа)
9. След влаковете нека министърът да ни ИЗВОЗИ и с автобуси, а?
10. На площада пак избиха рибата
11. Великден като Ком-соц-празник
12. Видин се премести в Димитровград
13. Хайде на конкурс „Г**облизец Храбър”
14. Граф Дракула праща комари в БГ
15. БСП няма пари да купува гласове за следващите избори???
16. Апокалипсис в действие
17. Диагноза СМЪРТ
18. Зад новините- тук и сега