Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2009 17:37 - Риалити смърт след риалити шоу
Автор: miralyub Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5354 Коментари: 48 Гласове:
0

Последна промяна: 24.03.2009 17:41


       "Форд Бойар","Страх","Биг Брадър", „Ясновидци”, „Мюзик айдъл”. Това са все реалити шоута, които ни заливат от екрана в най- гледаното време.
      Те не само ни забавляват. Виждаме, че могат да променят нагласи, да моделират определени форми на поведения / в някои случай направо неправилни и лоши/ - спомнете си агресията и лесбийските истории в един предишен Брадър. Такива формати обаче правят и нещо много по-опасно. Застрашават животи.
        Мислех си преди време, че по-страшно нещо от кечманията, която караше децата да стоят до по нощите пред ТВ, да скачат, да се ритат и нокаутират, няма. Спомням си началото на тези предавания с култовата фраза „Не правете това у дома!”, която трябваше да предпази малкия зрител от копиране. После кечът вървеше в едни по-късни часове- пак с едничката цел да има по-малко вредно влияние върху детското поведение.
       Днес  видяхме, че една друга форма на реалити шоу- екстремното „Страх”, което вървеше, забележете, в най- гледаното време!!!, може да убива деца.
       13-годишно момче от Козлодуй се обеси на детска площадка, след като е имитирало играта на героите от СТРАХ - преодоляване на препятствия.
       А това няма как да не ни замисли.
      Колко опасна е все още телевизията с тази й свободна форма на надпревара в печелене на зрители и рейтинг? Аз допреди днешния ден си мислех, че Интернетът, където регулацията е почти невъзможна, както и широко популярните геймърски игри, са най- голямата заплаха за децата ни. Май не е така?
       И ако приемем , че родителите имат все още възможност да контролират стоенето пред Тв приемника, то как да въведат своите забрани към децата си, ако предаването върви в най-гледаното време?
       И къде е мястото на СЕМ в контрола на реалити форматите, освен в следенето за непристоен език?
    



Гласувай:
0



1. krotalka - Тъжно и жалко за детето.
24.03.2009 17:43
Децата се стараят да подражават на възрастните. Когато примера е опасен, трябва да се предупреждава. Спомням си, че когато се появи филма BMX, имаше надписи, че каскадите са правени от професионалисти и не бива да се опитваме да ги правим.
цитирай
2. miralyub - Кроти, кой ти гледа предупрежде...
24.03.2009 17:48
Кроти, кой ти гледа да има предупреждения. Всеки такъв БГ формат гони рейтинг и зрителска аудитория.
в това е голямата маскара...
цитирай
3. gothic - Дреме ли им
24.03.2009 18:09
на толупите по "националните" телевизии за такива "дреболии". Рейтиииииинг! Пееееечааалбааааа!!!
цитирай
4. miralyub - Готик, ако трябва да сме точни- без ...
24.03.2009 18:22
Готик, ако трябва да сме точни- без забавления не може... Такива неща трябва да има. Не можем и да отричаме нализането на чуждите формати, защото в противен случай ще си останем залупени.
Обаче някаква граница на зрелищност с цел пхревенция трябва да има .
Затова ми се струва, че СЕМ трябва да вземе отношение, а не само да брои псувните в праймтайма.
цитирай
5. gothic - Краска,
24.03.2009 18:30
та нали точно "забавлението", от което често ми се драйфа, генерира печалбите? Когато малоумниците се вперят като хипнотизирани в екраните...А СЕМ? Кой го е.е СЕМ?
цитирай
6. miralyub - ми за какво ги хрантутим семаджи...
24.03.2009 18:33
ми за какво ги хрантутим семаджиите?
това първо.
и като второ- я да се търси реално отговорност и на самата телевизия...
щото ако бием само на приказки за морала- ще преливаме от пусто в празно.
цитирай
7. анонимен - lol
24.03.2009 18:49
Вие не сте добре. На 13 години децата се подготвят за сериозни изпити, имат акъл в главата си, някои дори стават и родители.
Пълна глупост е да търсите вината за някаква лична трагедия и супер нещастен случай в СЕМ, Реалити шоутата,СТРАХ итн.
цитирай
8. gothic - Я се сети
24.03.2009 18:52
ще се намери ли някой да повдигне обвинение за това примерно срещу Нова?
цитирай
9. miralyub - нетче, стига, бе, децата копират от ...
24.03.2009 18:55
нетче,
стига ,бе ,децата копират от това, което видят. така ли се загива на 13 години на детска площадка- на едни елементарни катерушки, ако не е било при екстремни условия.
телевизията трябва да забавлява и информира, а не да подстрекава, застрашава и води до смърт...
просто простотиите от екрана вече преливат.
цитирай
10. miralyub - Готик, няма. Само ще си говорим. ...
24.03.2009 19:02
Готик, няма. Само ще си говорим. такова нещо трудно ще мине в съда, след като няма ясна и безкомпромисна регулация...
цитирай
11. gothic - Друг е въпроса
24.03.2009 19:03
и доколко родителите имат идея с кво се занимават отроците им. тук донякъде съм съгласен с tlnet. И моя сополивец се навира да гледа екшъни и разни подобни, обаче не е тръгнал да се прави на безсмъртен, защото надлежно му е обяснено че това не е само филм, измислица а не истина....
цитирай
12. miralyub - абе, говорим им, ама нека мерките са ...
24.03.2009 19:05
абе, говорим им, ама нека мерките са комплексни... от всички страни
цитирай
13. анонимен - Копират да.
24.03.2009 19:14
Но се замисли защо копират точно това. В кой е вината?
цитирай
14. agent074 - ТЛНЕТ,
24.03.2009 19:23
а кое да копират- като в най-гледаното време от всяка програма ни облъчват с агресия.
цитирай
15. gothic - tlnet,
24.03.2009 19:24
пак казвам - основния проблем за мен е в родителите....
цитирай
16. miralyub - чакайте сега! ТЛНЕТ, такъв ...
24.03.2009 19:30
чакайте сега!
ТЛНЕТ,
такъв свят сме им създали на децата / казвам СМЕ, защото става въпрос за цялото общество/ - в него престижни са зрелищното, скандалното, жълтото, пошлото, агресивното... Всичко друго не е куул.
А телевизиите здраво работят за налагането на тази тенденция.
цитирай
17. анонимен - agent
24.03.2009 19:30
съжалявам те, ако за теб всичко почва и свършва с телевизията.
цитирай
18. анонимен - Но това не е само
24.03.2009 19:35
проблем в България. По цял свят е така. Сигурен съм, че и другаде такива неща се случват. Глупаво е да се опитваме да променим нещото, което ти наричаш "общество". Трябва да се нагодим към него и сами да направим избора, кое е добро и кое не.
В крайна сметка всички сме мислещи същества, способни да взимаме индивидуални решения.

Пак казвам - на мен лично ми е адски тъпо, когато цялата страна се занимава с такава сериозна лична трагедия, причинена от нещастен случай.
цитирай
19. miralyub - тлнет, тук става въпрос за деца. за ...
24.03.2009 19:50
тлнет,
тук става въпрос за деца.
за мен и теб е ясно- лесно ще направим разликата между добро и зло, опасно и безопасно, дори лесно ще се нагодим. на малко ли неща сме се нагаждали досега в усилията си да оцеляваме.
но ми се иска да има някаква поносима граница в зрелищността и нестандартното- като превенция - за да предпазваме децата.
те нямат нашия филтър.
цитирай
20. cefulesteven - Правя най-доброто: просто не гл...
24.03.2009 20:12
Правя най-доброто: просто не гледам риалити. Нито едно. Възприемам своя собствен живот като риалити. И ми е интересен, и си правя интересното. И наистина се получава. Повече възрастни, ако го правеха, подобни формати щяха да отпаднат сами, защото нямаше да носят печалбите.

На тази възраст имах шанса да гледам френският филм "Награда за опасността" да прочета разказа на Робърт Шекли "Цената на риска", след години да открия и сходния сюжет в "Бягащият мъж" с Арнолд Шварценегер, а после и да плочета романа на Стивън Кинг "Бягащият човек", поставено като художествена измислица, риалитито наистина разчопля въображението. Винаги съм очаквал да навлезе. Ще навлезе и в по-остри форми, ако продължава тази настройка. Трябва масово човек да се замисли какво губи и какво печели като се лиши от свое лично преживяване, за да може да изживее по по-лесният начин, предложеното му наготово от хора като него. Разбира се, че привикне ли, ще живее повече, чрез ти-ви героите си, отколкото в самия себе си. Това ще помпи форматите, конкуренцията между тях ще ги прави по-дръзки и по-дръзки и не само на екрана, но и пред екрана ще се достигне до крайност.

Иначе опасни имитации винаги е имало и винаги ще има. Първият пример от живота ми, който ми идва на ум е как в казармата, но просто ще го премълча, за да не се случи така, някой от тези двама пострадали да не попадне на постинга и да му върна лоши спомени. Защото става въпрос наистина за готини хора, които доста си почерниха тогава младостта с детинщина заради кунг-фу филмите.

Голяма, голяма трагедия.
Жалко за детето. Да почива в мир.

И което мога да направя, без да има никаква полза от това, но поне да си изчистя душата е, да кажа:

Не гледайте риалити формати. Никакви. И изглеждащите най-невинно са опасни.
цитирай
21. miralyub - Стеф, добра е твоьята стратегия- да ...
24.03.2009 20:22
Стеф,
добра е твоьята стратегия- да се опазваш от вредните влияния, като ги елиминираш от живота си...
цитирай
22. sowhat - явно няма контрол
25.03.2009 09:58
няма и сем, освен когато не е необходим за да послужи като политическа маша, мира.
жалко за детето...
цитирай
23. анонимен - Миралюб,
25.03.2009 10:00
права си разбира се, но не мога да се съглася напълно. По едно или друго стечение на обстоятелствата не мога да кажа, че някой (родител, учител, възпитател) ми е обръщал кой знае какво внимание, докато раста, но въпреки това смятам, че съвсем самостоятелно сам съм си изградил правилните ценности. Потретвам - това е ужасна лична трагедия, която можеше да се случи и без никакво влияние на телевизията или обществото.
Много по-страшно е за мен е например, че българина е готов да гласува ден и нощ за т.нар "благотворителност", но не може да си вдигне задника и да отиде да гласува на парламентарните избори например.:)
цитирай
24. анонимен - Весо - Нова се извинила!!! Айде бе.
25.03.2009 10:17
Не се притеснявайте, нова се е извинила. Край! Квото било - било. Извинявайте значи ний повече няма да правим така.
Няма да правят ли?
Няма кой в тази държава да им набий обръчите. И не само на тях.
Няма! Поне засега!
И не е вярно, че по цял свят било така. Не ги оправдавай, телнет, по този начин нашите управляващи.

цитирай
25. miralyub - Sow, за СЕМ си права. . . Аз направо ...
25.03.2009 11:13
Sow, за СЕМ си права...
Аз направо изпитвам носталгия към старото им име- НеСеРеТе:)))))-което би трябвало да прилагат като изискване към Телевизиите.
цитирай
26. miralyub - Тлнет, темата за изборите не под...
25.03.2009 11:19
Тлнет,
темата за изборите не подхващай- че ми е болна...
тук нямаме 2 мнения с теб.
аз съм от тези- които ходят да гласуват пред урните- макар да ми коства повече усилия - отколкото да щракам СМС - и за мъгливи ТВ идеи и каузи !
цитирай
27. miralyub - Привет, Весо!
25.03.2009 11:24
Ти къде се загуби в последно време?
Не само НОВА, но и БТВ да се извинят- че не само СТРАХ, но и техният Форд Бойар е екстремен формат... и аз доста бих поспорила по ? дали точно СТРАХ са играли децата...
Вчера гледах репортажа на БТВ- ами те уличиха Нова- а не гледат в собствената си градинка- щото в най-гледано време и те обработват децата пред екрана!!!
цитирай
28. анонимен - а вие...
25.03.2009 12:32
... знаете ли къде се намира детето ви сега? Имаше такъв въпрос в Теле пространсвото - той витае и до сега в съзнанието ми, и много често си го задавам.
Аз съм 100% "за" да премахнат тези тъпи предавания от най-гледаното време. За съжаление наистина децата подражават точно на тях. Огледайте се, и се ослушайте какво си говорят - фрази от екрана...
цитирай
29. miralyub - просто да се махне простотията от ...
25.03.2009 12:40
просто да се махне простотията от най-гледаното време...
имаше един Найден- който точно с такива ТВ изяви се превърна в идол на младите:(((
цитирай
30. dioslov - Абсолютли
25.03.2009 13:06
Абсолутно съм за да се махне простотията от телевизията и да има по-голям контрол. СЕМ да вземат малко работа да посвършат. Аз също писах раздразнен днес за същия случай, но твойта гледна точка ми харесва повече. :П)
цитирай
31. teachme - Децата страшно копират
25.03.2009 13:14
...модели, поведение, всичко.
И по им допадат "лошите"/разбирай отрицателните/ герои от книги, филми, от разни риалитита.
Видях в училище как подражаваха на Иван - "най-големия" от Айтос, когото изгониха за лошо поведение.
Съжалявам за детето!
Родители, говорете вкъщи с децата си!!!
цитирай
32. agent074 - Без съмнение тези предавания не ...
25.03.2009 13:19
Без съмнение тези предавания не трябва да се спират, но поне да се излъчват в по- късен час.
цитирай
33. анонимен - В Биг Брадар има ебане
25.03.2009 14:24
Това е причината да е мой фаворит
цитирай
34. baletlnetpepas - много добре
25.03.2009 14:37
само не стана ясно какво е предложението на автора
цитирай
35. haralanov - Здравейте!
25.03.2009 15:13
Не защото съм Над нещата но изобщо не гледам подобни глупотевини по различните телевизии.Здравословно е...Поздрави!
цитирай
36. анонимен - Анонимен 33, да взема да ти го уцепа, ...
25.03.2009 15:28
Анонимен 33, да взема да ти го уцепа, че да ти стана и аз твой фаворит?!
цитирай
37. miralyub - dioslov, teachme, и аз това се оп...
25.03.2009 18:08
dioslov, teachme,
и аз това се опитвам да кажа- нека всеки си свърши работата- регулаторът, собствениците на медии, родителите...
цитирай
38. miralyub - балетлнетпепас, темата е отворена ...
25.03.2009 18:10
балетлнетпепас,
темата е отворена за дискусия и предложения- давай...
цитирай
39. miralyub - хараланов, ти си намерил своето ...
25.03.2009 18:13
хараланов,
ти си намерил своето спасение- защото можеш да си го наложиш.
аз как да го наложиш на едно дете в праймтайма?
само с говорене на детето не става, когато простотията е обявена в култ...
цитирай
40. utopia - странно, но факт
26.03.2009 03:21
Наясно си, предполагам, неизвестна съгражданке :D, че в България се води политика на асимилация..
Може и странно да прозвучи, може би не, но това е просто един от методите...това е положението.
Те тия риалити формати, не че толкова "убиват", колкото зомбират, а това си има десетките следствия. (;
цитирай
41. miralyub - utopia,
26.03.2009 08:45
съграждани ли сме?
страхотно!
цитирай
42. анонимен - до авторката
26.03.2009 15:13
Какъв риалити тъп блог!
Но,защо се учудвам - само като гледам физиономията на авторката ми става ясно какви "велики мисли" ще напише!
Що по-добре не вземеш мотиката и не идеш да копаш,госпожо авторке?!Личи си,че си проста селянка!
:)
цитирай
43. miralyub - Мотиките ги подарявам, по точно ...
26.03.2009 15:32
Мотиките ги подарявам, по точно дървената част, на анонимни онанисти. Защо ли? Ами да пипнат и те нещо твърдо , а не да го поемат само отзад.
цитирай
44. анонимен - Весо - Тази сутрин една от СЕМ се изцепи...
26.03.2009 15:49
То, днешното им заседание не било извънредно, ама май било извънредно, щото по принцип в понеделник били редовните им, а извънредните - в четвъртък. Тя го каза.
Но по-важно е другото. По правилник глобата била от 2000 до 15000 лв. НОВА вече треперят!
цитирай
45. miralyub - Весо, логично е веднага да вземат ...
26.03.2009 15:56
Весо, логично е веднага да вземат отношение...
Ама да важи и за всички.
Поздрави от мен!
цитирай
46. анонимен - към анонимен 42
26.03.2009 17:18
А ти що не вземеш да си покажеш твойта физиономия... или по-добре да не плашим децата. /акъла вече го показа/
цитирай
47. анонимен - Весо - Бях го забравил това несерете
27.03.2009 00:46
много смешно звучеше. Иначе на въпросчето от по-горе намбър туенти фоур май беше. Благодаря, Мира.
Малко много работа имах напоследък, а и все още имам, ускорени срокове, напират оттук-оттам. И други задачки разни премиерни и подобни, та затова. Но дай Боже, работа да има! Даже и голеееемия политически тийви сблъсък на века /на кой век?/ пропуснах.
Ако не се "видим" в блога да ти пожелая всичко най-хубаво през уйкента да го прекараш! ;-)
цитирай
48. miralyub - Привет, Весо. Не си изгубил от не...
27.03.2009 08:48
Привет, Весо.
Не си изгубил от негледането на сблъсъка. Всичко си е по учебник- ще се вземат Гей и ББ- да знаеш:)))))))).
Приятен уикенд и на теб и до нови срещи тук!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3320561
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031