Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2009 09:50 - Литературно-художествено- политико- социологически анализ по Вазов
Автор: miralyub Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8100 Коментари: 59 Гласове:
0

Последна промяна: 21.06.2009 10:04


       Браво! Браво! Коментарите към вчерашния постинг са наваляли като дъжд... Я да видим??? Очакванията ми се потвърдиха.Такааа, провокацията и хвърлената ръкавица си изиграха ролята- сега да анализираме...
От всички коментари под постинга става ясно това:
1. В БГ все още трябва да мислиш така, както мислят всички- една епоха никога не си е тръгвала, за жалост. Инакомислието е престъпление.
Трябва да си в тълпата, в калъпа, в общата схема, да пееш в общия хор, защото всичко извън рамката те прави автоматично  родоотстъпник и враг.

2. В БГ да се опиташ да разбиеш стереотипа е риск, който не всеки може да си позволи и понесе. Иска се невероятна СМЕЛОСТ за това. Благодаря на Ленор и още няколко души, които, осъзнавайки в какво се вкарват, не се уплашиха да кажат открито позицията си. Няма да престана да твърдя, че именно смели хора трябват на България и именно те са бъдещето на страната.

3. За мен е невероятно колко енергия и хъс употребиха хората тук, за да защитават каузата „Вазов”, който няма как да бъде „бутнат” изцяло... Споко, Вазов ще се чете и ще „пребъде” в учебниците, друг е въпросът каква ще е ползата от това. Но в същото време отсъстват такива хъс, амбиция,такъв граждански дух и непоколебима позиция у българите – когато трябва да подредят нещата в кочинката, наречена България! Има огромна разлика между това, което се случва в главата ни като патриотично мислене, желание за национално самосъхранение, грижа как ще я кара българската нация занапред и истинското им проявление навън. Едно е да размахваш плакатно Вазов, да цитираш цифри за емиграция и да се вайкаш виртуално накъде вървим, друго- да заявиш позиция гражданска в реалността. Къде е същата свръхмобилизация, когато нашенецът трябва да си отстоява правото да живее в нормална държава, да има сигурност и бъдеще за децата му, защита от закона, да стопира, а не да поощрява мутризацията и мафиотизирането на властта, да търси сметка на лъжливи политици, да защитава правото си на нормално платена работа и живот ...да не изреждам още жизненоважни неща, които ни КУЦАТ и само живеем с желанието да е друго???


4. Ако приемем ,че коментиращите тук са представителна извадка на обществото. Опониращите мислещи хора, които ме впечатлиха с разумни тези и които ме накараха да се вслушам в думите им, са едва няколко. Те, естествено, имат моите поздравления и уважения.


5. За мен е болно да виждам коментари от типа „папагалски”- опитващи да препредават постулати от книгите с критика. Т.е. имаме не защото аз така чувствам, разбирам и мисля, както трябва да мисли един свободен човек и каквито бяха моите очаквания да прочета, а имаме модела на „общата вълна”- защото нещата се представят и пишат някъде точно така, казано е така... защото така е прието.


6. Видях и това: различното мислене предизвиква агресия. Нещо повече, различното мислене се тушира с похвата на комунизма- със сила и страх - всеки, който не мисли като нас, е за „разкатаване” – това е цитат от анонимния 13, който се скъса да пише коментари, че дори и да ме заплашва. Едно време разкатаването е ставало в „Белене”,сега, скъпи анонимен, къде ще ме пратиш,а????

7. Накрая пак да повторя – бъдещето е за смелите и свободомислещите. Колко от вас са готови да прекрачат в него????





Гласувай:
0



1. sowhat - мира
21.06.2009 10:10
но нали не си изненадана.
всяка по злободневна тема е представителна извадка на обществото ни.
така че е нормално, нали?
цитирай
2. miralyub - да, Соу, никаква изненада- всичко е ...
21.06.2009 10:13
да, Соу, никаква изненада- всичко е предвидимо и просто в нашия социал...
затова и така успешно ни водят за носовете, впрочем.
цитирай
3. sowhat - защото са ни дресира мира
21.06.2009 10:17
алееее хоп, скачайте.
и хоп, всеки скача според чергата си , а в края на краищата се оказва , че кой къде скокнал , там си е останал
цитирай
4. miralyub - аз моя скок си харесвам. . . :))))
21.06.2009 10:23
аз моя скок си харесвам...:))))
цитирай
5. анонимен - Добър ден!
21.06.2009 10:58
Та...са ясно ли ти е кво ше стане на 5 юли?!? :)))

Щото аз правя паралел...:)
цитирай
6. miralyub - еми, Бате, аз много се надявам точно ...
21.06.2009 11:01
еми, Бате, аз много се надявам точно смелите и свободомислещите да победят ва 5 юли...
тази тема ме отплесна, но днес, ако не утре, ще има политически пост- за ромския вот, че и там нещата на доста зомбираност ми вървят:)))))))
поздрави!
цитирай
7. анонимен - Дано си пророк!...
21.06.2009 11:06
Щот като гледам как вървят нещата, нещо зех да се стряскам...
Спокойна неделя! :)
цитирай
8. miralyub - тенкс, Бате! и на теб спокойна и м...
21.06.2009 11:07
тенкс, Бате! и на теб спокойна и много почивна!
цитирай
9. ka4ak - Мира,ужким говориме на един език и за това ти казах,да отидеш да го прочетеш!Просто замени Бимбо с Мира!
21.06.2009 11:16
ka4ak - Бимбо виждам че те боли,но това са нашите деца,децата на България и ние като граждани на Републиката си плащаме за да сме спокойни за децата си!
16.06 11:33
А има ли спокоен родител?И какво прави този огромен държавен апарат за да ги изучи и опази!Кой нормален родител не иска детето му да успее в живота и какво трябва да направи?
ЧАСТНА ДЪРЖАВА ЛИ?ИЛИ ЧАСТНИ УЧИТЕЛИ?ИЛИ ЧАСТНИ ПОЛИЦАИ?ИЛИ НА ВСЕКИ ДЪРЖАВЕН СЛУЖИТЕЛ ДА СЛОЖИМЕ ПО ДВАМА,ЗА ДА ГО ПАЗЯТ ОТ КОРУПЦИЯТА И ЕДИН ТРЕТИ,КОЙТО ДА МУ ВЪРШИ РАБОТАТА!АМИ НАРКОТИЦИТЕ,ДА ИМА МЯСТО КЪДЕТО ГИ ПРОДАВАТ ОФИЦИАЛНО?
http://bimbo163.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/06/16/v-otgovor-na-kachak.349514
цитирай
10. miralyub - качак, проблемът е, че само си ги ...
21.06.2009 11:20
качак, проблемът е, че само си ги раздуваме тези неща и се възмущаваме, а когато трябва да се действа, за да променим нещата- чакаме на другите...
финалът ми е ясен- гражданската позиция се казва в реала на 5 юли, а после контрол и граждански натиск...доколкото е възможен, разбира се...
цитирай
11. ka4ak - и на това съм отговорил!
21.06.2009 11:35
06.06 19:05 - Аз се чуствам,гражданин на България!
Мой дълг пред Родината е да гласувам!
Мое право е да потърся сметка,ако са злоупотребили с гласът ми!
И ще я потърся!
А Вие!

Категория: Политика
Прочетен: 2399 Коментари: 121
Тагове: свобода, граждански права, не се страхувай
цитирай
12. miralyub - Качак, срам не срам- признавам и се ...
21.06.2009 11:42
Качак, срам не срам- признавам и се порицавам:)). Сериоз, трябва да почна да те чета по -редовно.
Поздрави!
цитирай
13. hristopetrov73 - Здравей Мира, за жалост едва ли о...
21.06.2009 11:50
Здравей Мира, за жалост едва ли оптимизмът ти ще бъде заразен. Гледам и разсъждавам позитивно над мислите ти и се опитвам да открия отговор на въпрос, който си задавам вече години наред. Знаеш ли колко страх има насъбран в поколения " смели " българи ? Май точно там ни удрят винаги и ни водят умело, като впрегатни волове на нивата. Липсва пробуждане и амбиция.
цитирай
14. miralyub - виждаш ли- страхът не дава да се м...
21.06.2009 12:03
виждаш ли- страхът не дава да се мисли позитивно, мисли краткосрочно, краткопериметърно и си най-добрият поданик:))).
поздрави!
цитирай
15. hristopetrov73 - Кажи ми как тогава смелите да съб...
21.06.2009 12:17
Кажи ми как тогава смелите да събудят страхливците ? Масата е научена успешно да не вярва на чисти идеи, способни да доведат до промяна. Моделът за харизматични личности е оформен и поддържан години наред в лицето на " добрият юнак " способен да ни избави от " ламята ". Мира, живеем в приказка, писана от умели сценаристи. Гръм и трясък е това, което може да извади зомбитата от транса им.
цитирай
16. miralyub - да ти кажа, нямам идея какво да от...
21.06.2009 12:22
да ти кажа, нямам идея какво да отговоря на твоя коментар. няма бързодействащо лекарство срещу гражданска слепота.
само мога да съм благодарна на Бога, че аз не страдам от такава болест...
цитирай
17. hristopetrov73 - :)) Въпросът ми бе по скоро ритор...
21.06.2009 12:34
:)) Въпросът ми бе по скоро риторичен. Кой е луд да спре да дърпа лостчетата, докато ръцете му са здрави, па макар и в мръсотия до рамената ? Ти, аз и други като нас ще си коментираме още дълго време престъпното безхаберие, заливащо България, защото сме само едно туптящо сърчице, разум и душа, но без тяло.
цитирай
18. miralyub - мдаааа- картинката е вярна...
21.06.2009 12:46
мдаааа- картинката е вярна...
цитирай
19. vmir - Привет, Мира!
21.06.2009 19:20
Да, права си в анализа си. Твърде много са клишетата, чрез които си обясняваме нещата. Въздържах се да коментирам Вазов в предишния ти постинг поради огромния ми респект към него, но извън постинга и коментарите, лично аз го смятам за типичен пример, където гениалността се използва за политически манипулации. Това се постига чрез преекспониране на Вазов и по-точно, на част от творчеството му, като в същото време другата част се държи в неизвестност. Именно тези спекулации според мен в най-голяма степен правят Вазов неактуален и това е жалко, защото е голям майстор на словото и чудесен повод да се вгледаме в себе си.

Съгласен съм с теб, че се нуждаем от актуални четива.

Поздравления!
цитирай
20. boyanov - Не е страх
21.06.2009 22:26
Проблемът не е в страха, а в агресията. Казвате българите бири страхливи. А, според мен са стаили невероятен гняв и агресия от условията, в които са поставени да живеят. За съжаление този гняв и агресия те насочват един към друг, а не към основната причина за него. Ето ние се скъсахме да пишем колко важно е да се гласува, да се заяви ясна гражданска позиция, но убеден съм стотици хиляди ще си останат в къщи, а след изборите, ще се нахвърлят като бесни кучета на всеки изразил различно от тяхното мнение. Това не е страх, това е липса на елементарна гражданска култура, пълна безпросветност и тотална духовна нищета. Вероятно една от причините е и образованите ни, за което всъщност почна тази дискусия. Но не е само то (а, още по-малко Вазов).
цитирай
21. bimbo163 - Интересна е българската народо - ...
22.06.2009 03:41
Интересна е българската народо - психология
Щом усети човек , че греши - започва с все сила да философства. От една страна признава, че греши НО, НО търсейки нарочните пътища , които е използвал отново ти набива правотата си, и пак греши, и пак опитва да се измъкне по стратиевски - БЪЛГАРСКИЯТ МОДЕЛ....

Трудно ми е да разбирам, защо ТОЗИ СМЕЛ, СВОБОДЕН, ПРОВОКИРАЩ, ФИЛОСОФСТВАШ, ПОУЧАВАЩ...БЪЛГАРИН постоянно е разбиращ от чуждата паница.
Ето и Мира го доказва за пореден път - един родител, който съм убедена , не е подкрепил учителската стачка. Навярно дори е от онези родители, които смятат, че това си заслужават учителите. Дори не знам професията и, но нада ли тя би търсила същата тази "провокация", плюейки собствената си гилдия.
Чавек е силен с уменията си, със знанията си с практиката си в сферата в която работи. Нека там търси причини и необходимост от промени. Нека в тази област прави своите иследователски умозаключения в противен случай той се явява поредния празнодумец.
Даваш своя дан в проманата на живота със силата си, а не чрез провокация на агресия. А за страх да не говорим - всеки тук е най-малко страхливец.

Ти Мира,
как помагаш за промяната ни на живот, така ли? с празни приказки, с приказки на вятъра? Аз те попитах, отговор нямаш, механизъм нямаш, знания и практика нямаш в моята професия, НО ме поучаваш и не само това, но пречиш на нещата да се случват.
Какво Белене, мила, за какъв капацитет се взе..бунтар, смелчага, революционер, инакомислещ? Не, просто си част от извадката, обикновена, стандартна българка.
И пак питам в твоя бранш какво да се промени ?

Аз за моя знам и го правя, не стоя безучастно.
Аз съм учител по физическо възпитание и спорт и програмата на министерството ми дава СВОБОДАТА да променям. И променям !!!! Но основната азбука на спорта не изхвърлям само добавям новости, актуални с времето на поколението. И да знаеш, МЕТОДИТЕ И СРЕДСТВАТА с които работя са важни, за да изпълня програмата, моето АЗ и моят ПРИМЕР са важни. Излъчването ми, моралната ми ценостна система, етичните норми....защото аз държа децата ви кото пластелин в ръцете си. Мога да измоделирам от тях всичко , което поискам.
Но без вас родителите и нашето съвместо действие от децата ви няма да излезе нищо читаво.
Децата ви вървят по мост над срашна бездна.
Вие сте единият парапет, НИЕ учителите другия и ако не сме на еда и съща височина, децата не са стабилни. Клатушкат се, губят равновесие и падат в пропастта!!!!

Ти как мислиш? Еднакъв парапет ли сме?
цитирай
22. miralyub - vmir ,
22.06.2009 09:26
Привет! Извинявам се за закъснението, но блогърският живот не е всичко за мен...:)))) имах лични неща.
Благодаря за позицията.
Да, аз усетих ,че много хора тук имат какво да кажат, но се въздържат.
Много, много е трудно да се постига промяна в български условия...
цитирай
23. анонимен - Анализаторке,
22.06.2009 10:09
Литературно-художествено- политико- социологически анализ по Вазов

Превод може ли?
цитирай
24. bimbo163 - Това е първия постинг на едно момиче ...
22.06.2009 10:26
Това е първия постинг на едно момиче от Кърджали, на 14 години.
Чело е усилено Вазов......

10:10 - Why did you hurt me so much...?!
Кажи ми,по дяволите,защо ми го причиняваш?
Знаеш ли колко много ме нараняваш?!
Обичам те с цялото си сърце,
а теб това въобще не те ебе ... :(
Автор: denitoyy Категория: Поезия
Прочетен: 2 Коментари: 1
Тагове: who knows what could happen, do what you do, just keep on laughing

и съвремено звучи, актуално.....

За това часовете по литература са виновни, виновни са и учителите да не забравим!!!!
А родителите , искат промана.....
Докато исат това, гледам получават друго.....

А сега на къде?????
цитирай
25. miralyub - бимбо,
22.06.2009 10:47
с теб определено имам какво да дискутирам дългосрочно... още вчера ми се искаше, но беше пренаселено тук.
първо ше ти кажа каква е разликата между нашите 2 сфери. твоята - монотонност и повтарясмост/с малки изключения/.
моята - динамичност и ръчкане на нещата.
понеже говориш за стачка - в БГ всеки има защо да стачкува. и аз, и пожарникарят, и чистачът, и професорът... не знам зашо с такава гордост говорите за вашите такива изяви, след като няма по- политически използвана и оставяна да я манипулират гилдия от вашата. вашите стачки винаги са яхвани от някого.
за закостенялостта ще ти дам пресен пример- следобяд, когато надявам се имам повече време за нет.
поздрави- надявам се да произведем конструктивна дискусия с теб.

цитирай
26. miralyub - анонимен,
22.06.2009 10:53
за превода- върни се в училище- там ще го намериш...
цитирай
27. bimbo163 - и аз се надявам. . . . да поговарим ...
22.06.2009 11:14
и аз се надявам....да поговарим по-късно
цитирай
28. haralanov - Здравей Мира!
22.06.2009 15:16
На теория всички са смели и свободомислещи.И хем са се вкопчили в ,,Аз съм българче,, хем същите тези,на Избори с удоволствие продават гласа си за 30 лева(сребърника).Пресечната точка е в ,,Аз съм българче за 30 лева,,.
цитирай
29. анонимен - учителка
22.06.2009 15:36
Мира, Мира, много ми е странно как пък българският учител, с неговата монотонност и повторяемост е научил точно теб,великата, да си динамична и тоооолкова прогресираща.Явно, не е с помоща на Вазов, други трябва да са били авторите, примерите, принципите.Мила Мира, остави ни вече на мира, толкова си цинична, самовлюбена и нагла, че се срамувам за твоите учители.От солидарност с гилдията все пак ти пиша тройка, по милост.
цитирай
30. анонимен - Весо - Мира, късно се включвам.
22.06.2009 15:46
Изпратих мой близък човек.
Заглушавайки мъката, попаднал в словесния водовъртеж, който си предизвикала в събота изчетох на един дъх всичко или по-скоро всички.
Разбирам те отлично, поздравявам те. Дръж така курса, капитане!
Не ги кори вазовофилците. Българи сме!
И аз съм чел Под игото, но съм чел и Храбрий рицар Балафре. Или май беше славний - без значение за пошлата поема.
"Но мойте песни все ще се четат."
Този, който е мислил така за себе си е най-малкото нескромен. Може би е искал да подражава на един друг нескромник: "Я памятник себе воздвиг нерукотворный. К нему не зарастёт народная тропа."
Даа, Голямото четене! Защо този жълтур натресе за изпита авторите от този небългарски проект-кампания - българин и двама французи?
Но виж, докато възрастните се вайкат колко бил труден, неразбираем и какви турцизми (оле-мале, цели 2 думи) имало в текста, учениците в Нета са на мнение, че преразказът бил ЛЕСЕН. Или сравнително лесен.
Вярвам им. Защото въпреки, че при Дюма няма турцизми, сигурен съм, че от такива думички като лоцман, марсел, кливер, бризан и еспланада, които изплуват още на първата страница в Граф Монте Кристо щяха да им изпушат бедните главички.
С две думи – имали са късмет децата с преразказването на случката “Гост” и то силно съкратена. Ако и да е вазовска.
Разбира се има и други мнения като това напр. :
****** - 19.06.2009 г. 17:51:53
prerazkazit bese mnogo trudna a testit ne cak kolkoto prerazkaza dano da priemat

Колкото до така наречения Тест, достататъчно е да стигнеш до грешния 9-ти въпрос за да се сблъскаш с “донемайкъде” невежеството и невнятничеството на авторите му, вероятно от жълтурското министерство.
Поздрави! И...
Ти си знаеш!
цитирай
31. haralanov - До bimbo163
22.06.2009 17:07
Хей,Бимбо!Много наедро се опитваш да кълцаш!И как си сигурен в себе си.Досущ като Суека Станишев,че е построил най-много магистрали за България.Как така си убеден,че Мира не е подкрепила учителската стачка?И как така реши,че тя,,плюе собствената си гилдия,,.Езиковият ти речник издава недоученост и недообразованост.Хашлашкият и див стил те издават,че си купуваш ВАЦ-овите вестничета.Ама карай...Незнанието понякога може да бъде и простено.
цитирай
32. анонимен - haralanov
22.06.2009 17:23
Изглежда си много зле, щом от всички коментари, баш най-стойностния не ти хареса.Свят-широк, хора-разни.Бимбо е човек с култура и интелект, но ти няма как да го усетиш.Първите седем години са най-важни, липсват ти, да не си детето на мира.
цитирай
33. vmir - Вазов за родителите:
22.06.2009 17:47
Недейте безконечно ми рида,
че вашите деца се зверове,
бъдете вий самите богове
и ангели ще имате чеда.
ИВАН ВАЗОВ
цитирай
34. miralyub - Я, клакьорите- анонимци да си гледат работата...
22.06.2009 18:02
Понеже поправям пропуските на родното училище, като доподготвям сама детето си по математика... та не стоя все пред компа...
Такааа- винаги когато съм влизала в спор с учители- съм била свидетел направо на фанатизъм... и... омраза към родителите.
Защо е така? Та нали учителите имат препитание, точно защото ги има и родителите ,и децата?

За това дали съм подкрепила или не учителската стачка. Да, подкрепила съм я, от гледна точка на служебната позиция, която заемах. Като гражданин обаче смятам, че пари се дават срещу реформи и свършена работа.
Сега по темата.
По повод първия постинг на онова дете, публикуван в Нета- не се изненадвам... това е езикът на днешните деца. Получили са го както от улицата, от семейството, така и от... училище.
Днешният учител отдавна не е еталон за поведение...
Вижте само- не беше ли преподавател този, който "учеше" и сканадлизира с това абитуриентите на един бал, събличайки се... Гледах видеото.. А на него забелязахте ли и една учителка, която танцуваше много секси танц, яхнала легналия по гръб и съблечен по бельо ученик????

цитирай
35. miralyub - анонимен 29,
22.06.2009 18:42
как пък съм те изпуснала??? трябва да си от гилдията и ти.
а оценките на учителите пишат...родителите, не забравяй...
на мен определено ми е все по-трудно да срещам представители на тази гилдия, които да ме впечатляват и да им се възхищавам...
цитирай
36. анонимен - учителка,
22.06.2009 19:01
от гилдията съм. Писах ти тройка, по милост, но ще я коригирам.За всичките ти години учене в българското училище ти поставям-двойка,за предателство.Твойте родителски отценки ги пиши на учителите,които ги заслужават.
цитирай
37. анонимен - защо
22.06.2009 19:01
Да ти кажа от 12 години насам съм родител на ученици - 2 броя. И последните две години особено, родителските срещи се превръщат в монолог на класната. Никой не смее да се обади, да спори, опонира / сигурно от страх да не рефлектира после върху детето.../ И така си караме всеки път - Старата песен...
цитирай
38. miralyub - анонимен 36,
22.06.2009 19:08
може ли да ми пишеш 1- за подсказване...?
пише се ТВОИТЕ родителски, не твоЙте...хахаха.
казах ли ти, че си тъпо парче...май не.
е,вече го знаеш.
та по какво си учителка????
цитирай
39. miralyub - анонимен 37,
22.06.2009 19:10
аз на тези родителски срещи се отегчавам.
не знам защо класната е решила, че трябва да говори всеки път общо- децата са добри, малко от тях недисциплинирани...
вместо да каже ясно и гласно с имена- този счупи това, онзи закъснява, третият говори в час, четвъртият си е развалил успеха по ...
не я разбирам тая работа.
и после като се занарежда една върволица за разговори на 4 очи...
цитирай
40. анонимен - Да, вярно - в "монолога" ...
22.06.2009 19:45
Да, вярно - в "монолога" само бегло споменава няколко имена. И после тези родители остават или ходят в друго време - за "повече подробности". Само един път ми се наложи да ходя така, Извън, при психолога на училището- понеже възникна конфликт с дете на Учителка....(А пропо, кой тук раздава ОТЦЕНКИ, не разбрах ?)
цитирай
41. miralyub - има голяма разлика между накога...
22.06.2009 20:11
има голяма разлика между накогашните уж "селски" учители и настоящите, което обяснява и защо първите са били най-тачените хора в социала.
учителят едно време е бил най-начетен, най-интелигентен, най- знаещ, можещ- откроявал се е ярко над масата неграмотност.
днес не казвам, че няма изключителни учители, има- познавам и такива, но са малко, за жалост,
та днес нивото на българския учител пада, той се профилира прекалено много. как да изпъкне и да заслужи уважение, като има случаи, когато дори децата са с по-голяма обща култура от него.
пак казвам, не се отнася за всички, но за доста -да. а това е тревожно...
цитирай
42. анонимен - хахаха,
22.06.2009 20:14
е с красотата се свиква, само с простотията - НЕ.Хубава снимка си си хакнала, да беше и попрочела нещо,бездарнице.Професия- блондинка.
цитирай
43. miralyub - Анонимен, ти сигурно си скараната с ...
22.06.2009 20:27
Анонимен, ти сигурно си скараната с правописа учителка- отивай да учиш граматиката!
После ми се яви да те изпитам- не разбра ли, че Мирето има всичките права да те изпитва докрай...
цитирай
44. анонимен - 13
23.06.2009 03:16
Тик-так, тик-так, тик-так, ти-так, тик-так, тик-так
Country or territory
Bulgaria
2020г. - 6,569 млн.
2025г. - 6,25 8млн. -0.97%
2030г. - 5,941 млн. -1.03%
2035г. - 5,624 млн. -1.09%
2040г. -5,305 млн. -1.16%
2045г. - 4,981 млн. -1.25%
2050г. - 4,651 млн. -1.36%
И времето бавно и неумолимо си тече.Докато тука хората мислят единствено за това, че детето им учело някой си поет, дето бил отпреди 130 години,тъмно, мрачно, студено и несигурно бъдеще се задава на хоризонта.Дупе да ти е яко Мира, защото ти вече си забравила историята, но тя помни, и детето ТИ ще разбере какво имам предвит когато дойде време.Но тогава ще е късно нали!Жалко че ти сигурно няма да доживееш за да видиш, как поради малкото българи и голямо "малцинство", България ще бъде разпокъсана отвътре, дано Косово ти говори нещо, ако не, значи наистина лошо! И когато това твое дете, бъде подложено в един момент, на насилие от страна на онези които допреди тези 130тина години, са ни имали за раята и гяурите и са ни клали като кучета, нямайки значение дали си мъж, жена или дете и старец, ей тогава искам да видя какво ще говориш, защото както ти казах вече - историята е зла мащеха и помни всичко !!!!
Да те видя като си толкова политически активна, дали някога ти е минавало през ума да станеш и да поискш от Турция, да признaе геноцида над българите!!
цитирай
45. анонимен - 13
23.06.2009 03:17
А след това не искаш Вазов да се изучава, за да не ти напомня на онова робско време!ДА били сме роби!Но след това се освобождаваме, и всичко това винаги трбва да седи като обица на ухото!Няма значeние че на теб не ти харесва думата роб!
цитирай
46. miralyub - danailvdimitrov и до всички, защото нямам време да ви отговарям поединично
23.06.2009 09:24
не знам защо всички сте се закотвили на бълг.л-ра и освен това я бъркате и с историята... това да се научат похватите за изразяване и писане е едно, на формираш българско самосъзнание е друго. не става само с едната книга...
заведи младия човек в едно българско село да види как живеят хората там- как свързват двата края, как са запуснати много дворове, как полето е необработваемо и пустее, как живеят децата в детските домове, как просят хора по улицата , как възрастните хора си броят стотинките в магазина... това не е ли също част от формирането на българско самосъзнание и не носи ли достатъчно убеждение за болка, че тук се случва нещо, което не е редно, нещо, което трябва да се промени??? пак ви казвам- лесно е да афишираш патриотизъм на книга и на маса.
и къде забравяте българската природа, родния край, предците, българската музика, за младите хора на Б-я - които винаги са ме възхищавали с успехите си на световни състезания и олимпиади, а българските спортни постижения???
моля, моля- има толкова много съвременни възможности да изградиш личност и истински българин у един човек...


цитирай
47. bimbo163 - за haralanov
23.06.2009 09:33
Нещо не си наясно......
Първо не съм "той", ако знаеше че съм "ТЯ" в блога ми щеше да си влизал.
Ако пък просто си влизал, пак нищо не си разбрал - то с разходки само не става, четене е нужно.
А ако си чел нещо в блога ми и нищо не си разбрал - е въпрос на разбиране .

Навярно си изключително доволен от себе си....

Глупакът има голямо предимство пред образования човек: той винаги е доволен от себе си. Наполеон
цитирай
48. miralyub - Бимбо,
23.06.2009 09:51
Не му се сърди за "той"- от ника ти е- и аз преди да ида в в блога ти с този ник мислех, че си мъж...:)))))))))).
При това Хараланов е от хората,които уважавам, защото не се задоволяват с живуркане и само с битов егоизъм, а е от хората, които имат гражданска позиция и с които може да се говори не само по една тема. Аз подбирам обкръжението си не по професия, а по това дали имам какво да си говоря с едни хора...
цитирай
49. miralyub - Бимбо,
23.06.2009 10:02
ооо, чак сега ти прочетох постинга за виновния родител- хахахах.
често да ти кажа в твоя блог имах едно -единстено попадение и то е за цирка.
където прочетох нещо различно като позиция, освен от тематиката на професията ти...
считай, че това, което казах за битовия егоизъм
/ може да се нарече и професионален егоизъм/, се отнася и за теб.
и сега едно разкритие - на мен учителската професия отдавна ми е отесняла...
цитирай
50. bimbo163 - Мира, човек дори и в дебатите не бива ...
23.06.2009 10:20
Мира, човек дори и в дебатите не бива да бъде хаотичен.
Започна се тук с Вазов, а после стана коошкарник.
Така и не разбрах каква е твоята сфера на работа и по-важното какво направи за промяната в нея.

Проблемите на образователната ни система са страшно много и имат нужда да се решават, но не е този начина - на парче. Закостеняли са нещата - в това спор няма. Проблема идва отгоре и върви като лавина надолу. Там долу сме ние - учителите, децата и вие родителите. Кашата я забъркват управляващите, а ние я доразмазваме.
Дай на народа кръв и зрелища и му кледай сеира.

Това се случва тук - говорилня и надцакване кой е по-по-най...

Грешно се разбираме, защото не се чуваме.
Влез в блога ми и прочети диалога ни с Качак.

http://bimbo163.blog.bg/
16.06 10:32 - .....В ОТГОВОР НА КАЧАК.....


Аз се опитвам да отворя очите на заслепените, на самовлюбените, на шушумигите....не кълцам никой ...

Права си за много неща, но и аз за същите викам помощ.

Защо Мира сама си учиш детето на математика?
Защото учителката е проста????
А защо тази простата е в училището на детето ти????
Други пък на уроци ходят. Когато бях ученичка беше срам и позор да ходиш на частни уроци - значи си тъп. А сега е престиж !!!!
Защо????
Защо аз работя в частно училище???
Защо качествените учители отидоха продавачки да стават????

Защото Мира, народа спи.
А ако не спи , търси вината не където трябва.
Винаги в чуждата паница гледа, а неговата дали е пълна или празна значение няма.

Мира, в момента последната болка на образователната система е самата програма спускана от МОН.
Липсват качествените хората. Или съвсем са на изчезване или пък биват смачани от посредствените.

Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят. Бъртранд Ръсел

Ето, ти самата започна с Вазов, а навярно трябваше да започнеш с написаното от теб под №47

Трябва да осъзнаем , че това тук е вид училище. Училище за граждани, за гражданско осъзнаване...
Това което пише всеки от нас е неговит открит урок.
Ако всеки осъзнае силата на това пространство, нещатата у нас могат да се случват и по друг начин.

И нещо с насмешка - ако Левски е имал нет.....
цитирай
51. анонимен - Към авторката на блога
23.06.2009 10:28
Мира,ти просто си жалка.
Триеш коментари,които не ти харесват и продължаваш с магарешки инат да се опитваш да убеждаваш хората колко много им липсва интелект,за да разберат нещо,което ти си разбрала.Чудя се как покрай моя коментар не си изтрила и другите,които ти противоречат.
Имаш някаква мъглява визия по темата,но нито умееш да се аргументираш правилно,нито пък спокойно и с достойнство да отговориш на всеки,който не е съгласен с мнението ти.Това ли е демократичното поведение на седесаря?То вярно,че седесарите са неосъществили се комунисти,ама чак пък толкова!...
Харесваш Зола - ОК! - харесвай си го,но и се опитвай да го осмислиш!Всеки автор е вложил някаква идея,която трябва да се разтълкува.Можеби те дразни фактът,че Зола е социалист по убеждения,а ти,като седесарка,си върла противничка на идеята?...:))Ми то не става само с четене,мила,трябва и акъл,както се казваше и в една реклама...
Не бих искал да те обиждам,но наистина си смешна с твоите елементарни разсъждения.
Хайде,изтрий сега и този мой коментар - така е по-демократично,не мислиш ли?...:)))
цитирай
52. bimbo163 - Да, в блога ми има преди всичко неща ...
23.06.2009 10:34
Да , в блога ми има преди всичко неща свързани с професията ми.
Егоизъм, не Мира, често дори казват НАРЦИСИЗЪМ.
Но високите спортни постижения на моите деца се дължат на онзи труд - моя и техния.
Често сме обругавани ние от частното училище.
Това защото няма ясно виждане на обществото и към нас.
Има и некачествени частни училища, точно така както има и качествени масови държавни такива.

Ако се намери точната мяра помежду им - проблемите ще намалеят.

Точно така Мира, аз разбирам от това, как се възпитават деца. Не само защото съм го учила, а защото го нося в себе си и ме боли за вашите деца и тяхното бъдеще.
Гордея се с малкия факт, че поне 300 ще имат качествено възпитание. Някога те ще имат свои деца и така нататък.....
Надявам се , че когато те ще управляват тази държава ще могат да променят посредствеността.....
цитирай
53. miralyub - анонимен 52,
23.06.2009 12:07
амнезията се лекува- само трябва да идеш на лекар.
в моя блог коментари не се трият никога. или си говориш сам- или не помниш къде другаде си писал...
папагаленето ти е доста досадно- но както виждаш го търпя... просто защото тук винаги съм давала трибуна за всеки .
цитирай
54. miralyub - Бимбо,
23.06.2009 13:42
Я да видим как се самоизяжда образователната ни система.

Държавните училища се конкурират с частните.
Държавните се конкурират помежду си, защото работят в условия на делегирани бюджети и се избиват за ученици.
Училищата рекетират родителите за пари за всевъзможни неща.
Спонсорството дава достъп до елитни училища.
Търговията с дипломи процъфтява.
Учителите правят БИЗНЕС -като рекетират родителите за частни уроци на децата им /това ми се случи преди 2 седмици-когато обработваха детето ми за "подготовка" за 1 ден/.
МОН спуска безумни програми.
МОН одбрява "академични" и скучни учебници, които не се разбират от децата.
Нивото на учителите пада- нивото на подготовка на учениците също.
Учителите се оплакват от ниски заплати и за"компенсация" просто не си дават зор.
Учителите мразят родителите.
Родителите пренебрегват учителите и училището, защото в техните очи то губи авторитет.
Децата се отдалечават от училището.
Реформите са половинчати или се правят толкова често , че системата е неустойчива и произвежда неграмотност и опитни зайци.
Учителските синдикати защитават лъжливо учителите, защото клякат и са подвластни на всяка манипулация.
И на фона на всичко това учителите стачкуват, но понеже винаги поставят на първо място ЗАПЛАЩАНЕТО, пренебрегвайки на заден план другите неотложности на образованието, биват закономерно отсвирвани от родителите за подкрепа.
Нищо лично- само един преглед- снимка на самоизяждането на системата ви.

И когато някой като мен тръгне да говори, че е закостеняла и има много трески за дялане, вие защитавате статуквото...


цитирай
55. kass - За каквото и да се спори трябва да е с ...
23.06.2009 14:55
За каквото и да се спори трябва да е с аргументи, обидите не решават спора. Стигне ли се до този момент, значи е време спора да се прекрати - явно нама да се стигне до консенсус...Твърдия език е приемлив само ако съдържа аргумрнти, в противен случай е само изливане на емоции без никакво съдържание. Но ние сме си една доста емоционална нация и за това сме си и на този хал...
цитирай
56. miralyub - kass.
23.06.2009 14:58
хубаво е да кажеш кого визираш...за обидите?
цитирай
57. bimbo163 - Браво, браво, точно и вярно – тук ...
23.06.2009 16:28
Браво, браво, точно и вярно – тук никой не би успорил нито една твоя дума.
Напротив подкепям те изцяло, защото тава е истината за която и аз говоря. Но ти не чуваш.
И нищо ново не казвш, топлата вода е открита много преди ти да врътеш кранчето с червената точка. Това са известните факти за проблемите в българската образователна система. Кажи нещо ново, не повтаряй чутото вече.
Мисля, че това идва от твоята самовлюбеност и убеденост, че си катализатор на революционни идеи. За тези ти котстатации в Беляне не биха те пратили, споко.
Виждам на всякакви теми си уверено веща. НО.....

НО....Ако всичко това беше написала от самото начало, нямаше да имаш в постинга си толкова много укорителни коментари. Намаше и постинг в картинки да ти посветя.
Или не четеш нищо от написаното тук или те гони амнезия.

"....И когато някой като мен тръгне да говори, че е закостеняла и има много трески за дялане, вие защитавате статуквото..."

Къде видя и къде прочете да защитавам статуквото?
Обратното може и да видиш, но в блога ми не си прочела нищо.

Търсиш диалог , а бягаш от него. Не можеш да бягаш по този начин – смешно е . Утре ще кажеш, че и Вазов не е бил проблем за теб и детето ти.

Много ясно, монотонно и системно ти задавам въпрос. И пак ще те попитам – ТИ КАКВО НАПРАВИ ЗА СОБСТВЕНАТА СИ ГИЛДИЯ?
Критици и коментотори има много и все от чуждите проблеми разбират.

Понеже си права в горенаписаното от теб с което аз съм на 100% съгласна и явно освен голите констатации имаш и нужният механизъм за решаване то им – то сега питам:
КАКВО ДА ПРАВИМ?
Как да се преборим с тези отрицателни констатации?
Дай механизма, не си чешай само езика. Да действаме!!!!
Проблемите са за това , за да се решават.
Готова ли си да застанеш да проведеш една родителска среща и да обясниш на останалите родители всичко това и как да се преборим с проблема?
Готова ли си един час на класа да проведеш с децата за да ги превъзпиташ?
Готова ли си вместо синдикатката Такева на чело на гилдията ни да застанеш?
С министъра за учебниците би ли поговорила?
Или как да се преборим с пошлата система на частните уроци?
Как да хванем даскала, че краде и не си върши съвестно работата?

Пък после за десерт, програмата по литература ще ти дадем – Вазав да махнеш.

Драга ми Мира,
Ъкъл всеки знае да дава.
„Глупакът има голямо предимство пред образования човек: той винаги е доволен от себе си. „Наполеон

„Научи се да слушаш и ще извлечеш полза дори от онзи, който не умее да говори. „Плутарх
цитирай
58. bimbo163 - Много приказки и много поуки М...
23.06.2009 17:12
Много приказки и много поуки
Много приказки и много изводи
Важното е да се виждат и разбират проблемите - те са мои, твои, наши....
А бъдещето е на децата - за тях си струва да се борим, не за хорската наслада . Не за хората , които са просто статисти.
Оптимистичното е , че в крайна сметка всички ще видят проблемите в битието ни.
Оптимистичното е, че сигурно ще чуят. И утре, утре няма да спят и ще вдигнат глава и ще потърсят решението първо в себе си , така ще помогнат на бъдещето поколение.
цитирай
59. miralyub - Ами аз това правя- от позициите, ...
23.06.2009 17:18
Ами аз това правя- от позициите, които съм заемала, все да променям към добро или поне да участвам в полезни работи.
А моето дете пак ме изненада... със стихотворение... по повод изпита си по матем. Детската главица преживява в рими стреса така:))))

Последен ден живот

Последен ден живот,
а ние сме завързани като с хoмот.
Утре Армагедон настава,
не, по-лошо ще става.
Математиката, мила, трудна,
ще мъчи детската глава мудна.
"A" "по","по" V "по" Т-
главата ми е стисната като с менгеме.

23.06.09
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3323240
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031