Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2009 10:17 - Следизпитно: А сега накъде?
Автор: miralyub Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5445 Коментари: 34 Гласове:
0



        Точната и доста сухарска наука или езикът, на който говори вече цял свят - английски ? Природоматематическа гимназия или Гимназия с преподаване на чужди езици?
      Накъде един родител да тика детето си след 7 клас така, че то да получи образованието, което ще му бъде най-добрият трамплин за по-нагоре.
      Решението трябва да се взема бързо, защото от днес седмокласниците подават заявления за участие в първо класиране и се налага да подреждаме предпочитаните специалности. И не е затова, че не сме го мислили навреме. Мислили сме го. Ама в крачка от вчера почнахме да сменяме желанията. И аз се оказвам за първи път неподготвена. В град, където истинските елитни училища са една ПМГ и една ГПЧЕ- изборът е точно 50:50.
       Едната алтернатива: яко учене предимно на математика, макар да не ни е особена слабост, но в училище, което дава почти 100- процентова успеваемост за ВУЗ в БГ. Плюс удобството да е в центъра на града, в отбрана,но непозната среда.
      Другата- яко учене на западни езици в едно по-отдалечено школо, сред  доста позната среда, но и с някаква все още мъглива идея за последващо учене в чужбина... след време.
     И сега дилемата- дали едно дете, което по душа си е творец, защото драскането и римуването  са
му слабости, трябва да бъде бутано в сухата материя на числата, на която впрочем само се бе спряло още преди месеци, защото това е модно сред връстниците му. Или да се метнем към новия му уклон /от вчера/ да заляга над езиците...
    Математика или езици- плюсове и минуси, ЗА и ПРОТИВ...???




Гласувай:
0



1. allbi - остави го сам да реши
03.07.2009 10:29
така няма да те обвинява после
още повече и двете неща са добри :)
аз така направих и с двете и сега като мрънка каката
макар че не и се случва често ...
викам ти си избра :))
живи и здрави да имат късмет то живота си е пълен с изненади ...
цитирай
2. miralyub - проблемът е, че и той се колебае м...
03.07.2009 10:33
проблемът е, че и той се колебае между двете- ту едното, ту другото му застава на преден план и на мен се пада "честта" да наклоня везната нанякъде:))))).
имаме да мислим още няколко часа, хехехе- после на онче-бонче...
цитирай
3. allbi - успех :)
03.07.2009 10:35
ако трябва ези тура :)
цитирай
4. miralyub - Тенкс! Тенкс, Аллби! Ще се похвалим ...
03.07.2009 10:38
Тенкс! Тенкс, Аллби! Ще се похвалим с крайния резултат след 10 юли...
цитирай
5. анонимен - Весо - Да кажа ли?
03.07.2009 12:04
Английската, разбира се.
И плюсовете или аргументите ясно ги виждам:
1. Цял свят говори английски
2. Дете, което по душа си е творец
3. Дете, което рисува и пише стихове
4. Ще бъде с приятелите си.
5. Знае ли езика - никаква спирачка след 4-5 години да се махне от вече очертаващата се бъдеща БГ турска провинция.
За къй грездей му е математиката! Връстниците му да се математикосват и да се правят на модерни. Той да гледа да се СПАСЯВА от тази държава. С английския. И с това, което може.
Да ти е жив и здрав, късмет и успех му желая!
цитирай
6. miralyub - Тенкс, тенкс, Весо! Език се учи и ...
03.07.2009 12:47
Тенкс, тенкс, Весо!
Език се учи и извън училище---с курсове...
В крайна сметка оставихме за понеделник крайното ни решение...дотогава да се определим окончателно за ГПЧЕ:)))

цитирай
7. krotalka - Мира,
03.07.2009 13:14
ще ти кажа аз как постъпих.
Като не влезе в езикова гимназия, го насочих към обикновена но с усилено изучаване на език и сравнително престижна. Не исках да определям от 7 клас на къде да се насочи. Техникумите правят точно това. Оказа се добро решение. По-късно избра медицина...Това за големия син. С малкия процедурата беше почти същата. И двамата завършиха една и съща гимназия, която им даде добра подготовка за по нататък. Е имаше и допълнителни уроци по език в частно училище...
цитирай
8. jblog - Пристрастен - МГ
03.07.2009 13:19
И аз съм в подобно положение, с разликата, че заедно отдавна сме решили да бъде математическа. Аз лично съм завършил такава гимназия и не съм съгласен, че тя набутва децата само в сухи числа. Да, там се учи много математика, но никой и нищо не може да попречи на едно дете да изяви всякакви други способности! Всичко си зависи от него. Лично моето мнение е (дано не обидя никого!), че МГ е по-полезна заради развиването на мисълта по принцип. А за какво точно човек ще си използва способността да мисли си е негова работа.
Колкото до това могат ли децата на тази възраст сами да направят избор, мисля, че най-малкото имат нужда от помощ!
цитирай
9. jblog - От друга страна, ако усещаш, че не му ...
03.07.2009 13:25
От друга страна, ако усещаш, че не му е по сърце, по-добре да не се мъчи...!
цитирай
10. анонимен - пристрастна
03.07.2009 13:29
Аз също съм за МГ, защото съм на мнение, че математик за всичко става. Но за творчество и разни други глезотийки, едва ли ще остава време. Все пак си зависи само и единствено /звучи като теорема/ от самото дете. Късмет!
цитирай
11. анонимен - Весо - Разбира се, изборът е негов.
03.07.2009 13:31
Но си мисля... ако на времето се бях записал в езиковата... Че и какви красавици имаше там. Ето ти още един + без да ща го извадих.
Уууф, то и абревиатурата й на ваш`та е една: гъпъчъе.
Звучи ми като закапече.
Много нагъпъчъкнато е! ;))) Да му се не види.
А сега ще направим следната игра. С ръка правя знака V, виктори. 2 пръста - две гимназии. Наричам ги.
Вече ги нарекох. Без майтап.
Ако искаш да играеш, избирай единия.
В понеделник, живот и здраве, пак ще си "приказваме".
Този път за шестото чувство.
цитирай
12. miralyub - Кроти- лесно е когато решението е ...
03.07.2009 13:56
Кроти- лесно е когато решението е взето и край- ама като се лашкаме в ту едното- ту- другото???
Дано до утре синчето се определи за него си- да ми е по-леко и на мен в подкрепата:)))
цитирай
13. miralyub - jblog,
03.07.2009 14:00
съгласна за развитието на мисълта- ама като не ни е най-силният предмет тази математика...
цитирай
14. jblog - Значи - езикова!
03.07.2009 14:04
Значи - езикова!
цитирай
15. miralyub - анонимен 10,
03.07.2009 14:12
абе- математиката дисциплинира доста...спор няма.
цитирай
16. miralyub - Весо, в нашата езикова също влизат ...
03.07.2009 14:14
Весо, в нашата езикова също влизат предимно момичета... та ще имаме избор на гаджета- ако не друго:))))
цитирай
17. krotalka - Мира,
03.07.2009 14:15
обясни му предимствата и недостатъците и на двете.
цитирай
18. miralyub - и аз така съм се нагласила- да изложа ...
03.07.2009 14:25
и аз така съм се нагласила- да изложа + и - и да решава...аз само ще подкрепям:)
цитирай
19. flyco - ...
03.07.2009 14:50
Аз съм за езиците, математика така или иначе пак ще научи, а висшата, която евентуално ще усвои в тънкости ако предпочете едната алтернатива, няма да му служи за нищо друго освен да продължава да я изучава. Погледни го така. От едното училище ще има разкрит много широк хоризонт - по-широк от този на всички хоризонти предлагани в България. От другото ще има един точно определен хоризонт и ако той не се окаже неговия ще е принуден да продължава да копае въпреки, че това не е неговата стихия, няма да може да я смени.
цитирай
20. miralyub - Флай, Благодаря за мнението. В е...
03.07.2009 15:06
Флай,
Благодаря за мнението.
В езиковата побъркват децата от учене и те, въпреки старанието, не могат да догонят високи оценки по всичко. Имам познати- които на първата година се опариха- после последва преместване в математическата- детето се чувства доста по-добре...
Ама както върви - за ГПЧЕ ще сме, макар моят ,като видя училището първия път- да отсече- тук няма да уча! Ето, вече размисля:))))
цитирай
21. bambola - :)
03.07.2009 16:17
и двете и колкото и радикално да звучи, помогни му да избере, не го оставяй сам да се пари, все ще има време да си брои грешките по нататък. Езикът е врата огромна и абсолютно нужна, сега му е времето да говори два, три, четири езика...математиката освен дисциплина учи на логическо мислене, на това да разбереш всичко което четеш, няма нищо лошо в това да е творец, сякаш не творим с числата :)иначе все ще има време да сменя няколко варианта до университета,но са му нужни инструменти :)
лек уикенд :)
цитирай
22. miralyub - Ухх, Бамбола, аз като една майка ...
03.07.2009 19:49
Ухх, Бамбола, аз като една майка максималистка все претеглям и претеглям. И двете ми се струват много необходими...
Ама види се- в езиците ще се бутаме:)))).
Поздрави!
цитирай
23. анонимен - Математика или езици- плюсове и минуси, ЗА и ПРОТИВ...???
03.07.2009 21:36
Където и да го "буташ",както самата се изразяваш на изящния си език,ако има твоя коефициент на интелигентност,резултатът ще е един и същ...
цитирай
24. miralyub - за бутали
03.07.2009 22:23
Анонимен, веднага ти отговарям специално ИЗЯЩНО.
Или много са ти го бутали /ако си мъжко/, или пък като женско- проблемът ти е точно в това, че отдавна не са ти го бутали.

цитирай
25. sramejlivetsa - разгонетата кучка №23 да ми го ближе ...
03.07.2009 22:32
разгонетата кучка №23 да ми го ближе докато се разсополиви.
Ама, пачавро проскубана, не виждаш ли, че тук се говори за сериозни неща!!!
цитирай
26. miralyub - Срамежливец, Не прави такива пр...
03.07.2009 22:37
Срамежливец,
Не прави такива предложения на анонимната 23, че тя това и чака.
цитирай
27. sramejlivetsa - Мира, аз я виждам, че е разгонена ...
03.07.2009 22:57
Мира, аз я виждам, че е разгонена тъпа крава, ама за това си има сайт за запознанства. Май отдавна не е обръщана с точилата нагоре:)
цитирай
28. анонимен - Сладур,
04.07.2009 21:29
страхотно сериозна тема, авторката нема кой да я задоволи и пуска стръв за тиквочите да се навъртат в бетовизма и. Крава. викни си мъжкия да те издои.
цитирай
29. miralyub - анонимен позволявам ти: рааааа...
04.07.2009 22:52
анонимен позволявам ти: рааааавнис по авторката!
така , де- да ти се поповдигне самочувствието, че нещо хич го няма...
цитирай
30. анонимен - "рааааавнис по авторката!"
05.07.2009 00:25
Леле,авторке,много си зле,честна дума!
А,после,защо на синчето ти му било трудно да възприеме Вазов - ми,като гледам какви глупости пише и със сигурност говори майка му,си е съвсем резонно.
Селяндурщината не е географска обремененост,а състояние на духа,ама няма как да го прозреш - може би се досещаш защо...:)))
цитирай
31. miralyub - анонимен, така, така- дръж се зд...
05.07.2009 08:26
анонимен, така, така- дръж се здраво за моя блог...
и в живота е така- мижитурките винаги припкат около големите.
цитирай
32. sramejlivetsa - Мира, според мен анонимният е гн...
05.07.2009 13:16
Мира, според мен анонимният е гнусна пачавра! Сериозен мъж не би се занимавал с подобни елементарни простотии. Предполагам, че това е някое застаряващо квартално курве, което дори и пияндурите не искат вече да го "изчешат"...
цитирай
33. анонимен - и в живота е така- мижитурките винаги припкат около големите.
05.07.2009 14:25
Еееххх,авторке!
Ти затова ли така здраво се държеше за далавераджията Иван Ценов?
Какво сте всички вие сега,без любимия ви вожд?!
Мъкаааааа!....:)))
цитирай
34. miralyub - хехе, има да търсите Ценов, ама н...
05.07.2009 14:50
хехе, има да търсите Ценов, ама нямааааа.
без него сега ще си живеем в едното голяяяямо село Видин,поради факта, че настоящият вожд/трудно ми е да го нарека кмет/ , когото така зомбирано избрахте- го превръща все повече в подобие на своето затънтено Иново.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3356033
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930