Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2010 09:41 - Автоинструктори: Книжки за 16- годишните!
Автор: miralyub Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4557 Коментари: 36 Гласове:
7



      Увлечени в желанието да имат повече работа и приходи, автоинструктори от страната предлагат   да бъде свалена възрастовата граница за получаване на шофьорска книжка -  и тя да стане  16 години.
        "Подобна била практиката в САЩ и в някои държави от ЕС, са част от мотивите в подкрепа на искането, които изведе  Милена Тодорова, председател на съюза на автоинструкторите. Според нея младежите могат да получават шофьорско свидетелство с непълни права и да управляват автомобил само под надзора на по-опитен водач..."

   
    П.С.На мен- като майка на потенциален такъв млад шофьор, пък и като участник в движението - от тази възможност  наистина ми се изправят косите.



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lado - В тая територия за пари чудеса пр...
18.01.2010 09:45
В тая територия за пари чудеса правят..
Здраве и късмет !
цитирай
2. miralyub - и това шофиране само с по-опитен ...
18.01.2010 09:48
и това шофиране само с по-опитен водач какво значи...че до него може да седи младеж от съседния, по-горен клас, демек 17-годишен:))).
поздрави!
здраве и късмет и на теб!
цитирай
3. diso - И на мен.
18.01.2010 10:03
И на мен.
цитирай
4. miralyub - Дис, вкъщи едва удържаме желанието ...
18.01.2010 10:12
Дис, вкъщи едва удържаме желанието баща му да го учи да шофира в почивните дни... макар,че сме под така визираната възраст...
Какво остава за после...
цитирай
5. diso - Мира,
18.01.2010 10:17
скоро разговарях с един - казваше, че най-голямата грешка на баща му била, дето го е научил да кара на 16. След това нямало кой да го спре да нарушава каквито и да е разпоредби...
А нашият е на 10 и от година ме натискат да го уча да кара...
цитирай
6. miralyub - Комесиалността стана ужасен пр...
18.01.2010 10:25
Комесиалността стана ужасен проблем на БГ. И тези инструктори се оляха.
цитирай
7. gothic - Викам направо в предучилищната :Р
18.01.2010 10:59
Викам направо в предучилищната :Р
цитирай
8. miralyub - с мотив, че ще ни се спестява воде...
18.01.2010 11:04
с мотив,че ще ни се спестява воденето за ръка до ДГ:))
цитирай
9. dorichela - O мон дьо. . . само тва липсва, 16 г...
18.01.2010 11:36
O мон дьо... само тва липсва, 16 годишни камикадзета!!! Само, че в САЩ на 16 взимат пермид, което е разрешително да шофират - с придружител и застраховките за такива камикадзета струват колкото колата.....
цитирай
10. forestlove - който иска да се научи да шофира, ще ...
18.01.2010 12:03
който иска да се научи да шофира, ще го направи, без значение дали е позволено или не. а който не иска, и след 30 няма да се навие. то е като пушенето... само е с по-бързо действие (в лош случай, разбира се)
цитирай
11. gothic - Е, нашата е през улицата, та няма ...
18.01.2010 12:09
Е, нашата е през улицата, та няма нужда. Ама от догодина става ученик та може и да се наложи ;)
цитирай
12. mamkamu - +
18.01.2010 14:17
Не виждам нищо лошо в това предложение! По-добре тинейджърите да се качват на колите подготвени, отколкото нелегално, застрашаващи своя и на околните живот. А и така ще понаучат, че съществуват правила и отговорности.

Съвсем нормално е да ни е страх за тях, но страхът няма да се промени и когато навършат 18? Нали?
цитирай
13. haralanov - Да карат 16 годишните...
18.01.2010 16:10
Сега им се е паднало.Пък и ББ като понаправи всички пътища ще е лесно за бързо каране...
цитирай
14. sramejlivetsa - Аз пък не съм съгласен да шофирам и ...
18.01.2010 16:23
Аз пък не съм съгласен да шофирам и срещу мен да лети 16 годишно камикадзе, което са го подгонили хормоните и точно днес е решило да покаже на приятелката си каква скорост може да вдигне "мъж" като него!
цитирай
15. rat - И аз съм за. Това наистина е добро ...
18.01.2010 16:32
И аз съм за. Това наистина е добро предложение. Но задължително с придружител с поне 10 годишен стаж като шАфиор.
Но тук има един голям проблем. Те няма да носят наказателна отговорност, тя ше трябва да се носи от пълнолетния придружител, което означава, че трудно ще си намират придружители. Абе я най-добре на 21 чак да може да се взема книжка.
(Аз май нищо не казах)








цитирай
16. forestlove - @14. sramejlivetsa
18.01.2010 16:50
а, те щото камикадзетата сякаш признават възраст.
освен това на 16 има и момичета, не са само "мъже".
и, както казва 12. mamkamu - едва ли страхът на родителите ще намалее с възрастта.
цитирай
17. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
18.01.2010 18:29
Някой да им спомене, че в САЩ се обучават единствено и само на автоматик и че за разлика от България имат пътища.
Да не говорим, че работата им ще се повиши само в рамките на година- две, докато си изкарат книжка всички 16/17 годишни, после никой няма да чака до 18 и нещата пак ще са си същите.
Второ- с придружител...и при една опасна ситуация, която се развива в рамките на 2/3 секунди какво ще прави придружителя...ще тегли волана надясно, а момчето/момичето наляво...или ще опъва крака да натисне несъществуващи педали може би...тъпо е...А и никъде май не е казано, че придружителят трябва да е трезвен...
Мамкаму то като свалят границата те ще почнат да се катерят в колите още 14 годишни. Не е номера да им позволяваме да правят това, което искат- номера е да ги накараме да разберат, че всичко си е с времето. Т.е. вие като родители сте длъжни да научите хлапето, че кола се кара след навършване на 18, а не да молите държавата да свали възрастовата граница, защото вие (не говоря персонално за теб, а общо, не знам имаш ли деца или не..), като родител, не сте научили детето си как да живее в едно общество, което има определени порядки и правила.
цитирай
18. miralyub - O мон дьо. . . само тва липсва, 16 г...
18.01.2010 20:06
dorichela написа:
O мон дьо... само тва липсва, 16 годишни камикадзета!!! Само, че в САЩ на 16 взимат пермид, което е разрешително да шофират - с придружител и застраховките за такива камикадзета струват колкото колата.....


В САЩ и с пиенето почват по-късно...
цитирай
19. miralyub - който иска да се научи да шофира, ще ...
18.01.2010 20:10
forestlove написа:
който иска да се научи да шофира, ще го направи, без значение дали е позволено или не. а който не иска, и след 30 няма да се навие. то е като пушенето... само е с по-бързо действие (в лош случай, разбира се)



не е в това въпросът.
по-скоро ,аз като майка се замислям, какъв натиск ще трябва да удържам от страна на детето, койт още иска да е в крак с позволението.... и как ще треперя всеки път, когато държи волана...
защото е в една луда и неконтролируема възраст.
цитирай
20. miralyub - Не виждам нищо лошо в това предло...
18.01.2010 20:14
mamkamu написа:
Не виждам нищо лошо в това предложение! По-добре тинейджърите да се качват на колите подготвени, отколкото нелегално, застрашаващи своя и на околните живот. А и така ще понаучат, че съществуват правила и отговорности.

Съвсем нормално е да ни е страх за тях, но страхът няма да се промени и когато навършат 18? Нали?



Аз твърдя,че е комесиално предложението. И няма да издържи пред законотворците.
Пред родителите също:)). Категорично.
цитирай
21. miralyub - Сега им се е паднало. Пък и ББ като ...
18.01.2010 20:18
haralanov написа:
Сега им се е паднало.Пък и ББ като понаправи всички пътища ще е лесно за бързо каране...



ЕЕЕЕ, да карат.
Ама няма скоро да видим перфектни пътища...

А ако трябва всеки път да си му придружител при шофирането, даже и при добри пътища?
цитирай
22. miralyub - Аз пък не съм съгласен да шофирам и ...
18.01.2010 20:19
sramejlivetsa написа:
Аз пък не съм съгласен да шофирам и срещу мен да лети 16 годишно камикадзе, което са го подгонили хормоните и точно днес е решило да покаже на приятелката си каква скорост може да вдигне "мъж" като него!



Срамежливец,
Абсолютно.
Ще произведем камара млади убийци и самоубийци.
цитирай
23. miralyub - И аз съм за. Това наистина е добро ...
18.01.2010 20:22
rat написа:
И аз съм за. Това наистина е добро предложение. Но задължително с придружител с поне 10 годишен стаж като шАфиор.
Но тук има един голям проблем. Те няма да носят наказателна отговорност, тя ше трябва да се носи от пълнолетния придружител, което означава, че трудно ще си намират придружители. Абе я най-добре на 21 чак да може да се взема книжка.
(Аз май нищо не казах)


ееее, като не говорим за политика и ти най-сетне да не го докараш до абсолютно наопаки на мен...
поне имайки предвид кра ян акоментара ти:))
значи, казвам,че се страхувам от тази възможност, защото синът ми е на 14 и вече поиска да го учим да кара. но познавам и разсеяността му, припряността му и желаниет ода се показва и доказва- затова съм притеснена...
цитирай
24. vestvi - Момчетата на 21 и без голфове.
18.01.2010 20:33
Момчетата на 21 и без голфове.
цитирай
25. miralyub - кво им е на голфовете?
18.01.2010 21:45
кво им е на голфовете?
цитирай
26. vestvi - Много Си
18.01.2010 22:00
извинявай ако караш голф.
Но млади момчета с голф това е нещо друго.
цитирай
27. miralyub - не карам, споко. нямам ГОЛФ.
18.01.2010 22:01
не карам, споко.
нямам ГОЛФ.
цитирай
28. vestvi - Уф, добре:))
18.01.2010 22:03
Уф, добре:))
цитирай
29. borsi - И си права и не си :) Има страхотни, ...
19.01.2010 00:51
И си права и не си :) Има страхотни, отговорни хлапета на 16, както и дебили на 50

По татово време не бе проблем да се вземе книжка на 16, но имаш право да караш на 18.
цитирай
30. eien - Като майка
19.01.2010 06:45
съшите опасения ще Ви гонят и на 16 г. и на 18 г. Не е голяма разликата. Ако имате отговорно, дисциплинирано, несамонадеяно, nerazglezeno дете, нишо лошо няма, да има книжка на 16, без да му купувате кола. Баща му ще има цели две години до пълнолетието на сина Ви, да го понаучи да пази не само околните, но и себе си зад волана.
цитирай
31. miralyub - съшите опасения ще Ви гонят и на 16 г. ...
19.01.2010 07:53
eien написа:
съшите опасения ще Ви гонят и на 16 г. и на 18 г. Не е голяма разликата. Ако имате отговорно, дисциплинирано, несамонадеяно, nerazglezeno дете, нишо лошо няма, да има книжка на 16, без да му купувате кола. Баща му ще има цели две години до пълнолетието на сина Ви, да го понаучи да пази не само околните, но и себе си зад волана.



привет!
я си представи,че моето дете е подготвено, много отговорно и шофира изключително вмнимателно, но онова от насрещното движение не е????
недоумявам, след като знаете, че пътните произшествия са един показател, който след болестите причинява най-голяма смъртност сред населението, вие толкова бързате да го адмирирате и узаконите, вкарвайки в движението още по-млади и неопитни хора.
цитирай
32. miralyub - И си права и не си :) Има страхотни, ...
19.01.2010 07:54
borsi написа:
И си права и не си :) Има страхотни, отговорни хлапета на 16, както и дебили на 50

По татово време не бе проблем да се вземе книжка на 16, но имаш право да караш на 18.



Примерът от горния коментар важи и за теб.
отговорните ни деца могат да срещнат едни много неотговорни и тогава...
цитирай
33. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
19.01.2010 18:21
http://www.monitor.bg/article?id=229179
Цитат:
"Юлиана Димитрова бе помляна от БМВ на автобусна спирка на бул. „Липник" в петък, докато чакала служебен транспорт, за да отиде на работа. Зад волана на леката кола бил 18-годишният Георги И., който бързал за първия час в Професионалната гимназия по промишлени технологии. Очевидци разказват, че след жестокия удар Юлия е изхвърчала във въздуха и още тогава от устата й бликнала кръв."

И още:
„Георги никога не ни е създавал проблеми. Впечатленията ни за него са, че то е едно много тихо, много скромно и възпитано дете. И в отношенията със съучениците си винаги е бил дружелюбен..."
А вие искате още на 16 да им дадете книжката в ръката.... Луди всякакви...

Разберете бе хора, проблема не е в това, дали вас, като родители, ви е страх за детето или не... Проблема не е там, че според вас детето е добро и възпитано... Проблема е там, че колкото и добре да е възпитано едно дете, колкото и зряли да изглеждат разсъжденията му, то просто психически не е готово да поеме тази отговорност на плещите си. То не е готово да взема зряли решения и да решава бързо в тежки ситуации.
Ето, едно от нещата с които бях напълно съгласен в проектозакона за пътищата бе ограничението на мощноста на колата. Не може някой хлапак, взел вчера книжка, да се качи на мощна кола и да хвърчи като ненормален с мисълта, че това е добра кола, стабилна и етц... Защото колкото и отговорни да са ни уж децата, накрая всеки стъпва на педала на газта да усети моща...да му порасне с още 2 санта п**шката...И ето ви го резултата...
цитирай
34. miralyub - voinyt,
19.01.2010 18:43
да, този жив пример е в десятката.

цитирай
35. анонимен - knijka
19.02.2010 10:39
abe az karam ot 11 godi6en i smqtam 4e karam po dobre ot vsqka jena
цитирай
36. анонимен - napalno ZA
02.04.2010 23:10
napalno ZA.saglasen sam 4e ima 16 godi6ni 6matki koito ne znaqt lqvo i dqsno,no ima i takiva koito karat mnogo po dobre ot golemite zatova neka se prieme zakona a pak koito si moje si moje.a tova s pridrujitel e izli6no toi kakvo moje da napravi v nqkakva situaciq samo da se razkre6ti i da panira obstanovkata a i nikoi nqma da go spazva tova.kato se zima na 18 taka da e i na 16
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3341551
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930