Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2010 22:24 - ПенЦионерскооо
Автор: miralyub Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10010 Коментари: 43 Гласове:
22

Последна промяна: 26.01.2010 22:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Специалистите по пенЦии да ми обяснят.
     Съгласно новите управленски социални умотворения на колко години трябва да се пенсионира мъж и какъв пенсионерски живот го чака, ако  сега е на възраст 37 , а има зад гърба си едва 5 години ОСИГУРИТЕЛЕН стаж,  като е осигуряван за това време на минимална работна заплата?
     Значи, да се разберем, нашият герой не е  мързелив, не е нехранимайко. Просто не е успявал да си намира постоянна работа, нито пък е  имал  шанса да попада на свестни работодатели, които  да спазват законите на страната, като предлагат  трудови договори и реални осигуровки.
    Да разбирам ли, че при така плануваното изискване от  навъртени  40 години стаж, пенсиониране за него ще има едва след отработени още 35 години. При луд късмет за всичкото това време да е на работа без прекъсване, напук на  цялостната убийствена  конюнктурна среда с  висока безработица, озверели работодатели  и  смешно ниско заплащане???
    По моите скромни изчисления той ще се добере до пенсия /ако системата дотогава не фалира напълно/  на една преклонна възраст, когато вече ще е ахааа...на  памперс:).
   




     П.С. Днес,  докато контактувам с различни на възраст хора, правих един малък сондаж. Бъдещите български пенсионери, които  дали след 10-ина годинки, дали по-далеч, като мен, ще са потенциални клиенти на НОИ, изказват всеобщо мнение,че никой  не мисли за времето на пенсиониране, а още по-тревожното е, че повечето открито заявяват, че едва ли ще доживеят да ползват "тази спорна българска благина"...
       

   
 


 




Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. weki1968 - няма любов градско
26.01.2010 23:46
няма любов градско
цитирай
2. miralyub - що така,бе?
26.01.2010 23:50
що така,бе?
цитирай
3. krassko - Уау, много е бозал твоят юнак :)
27.01.2010 04:10
Чел съм за юнака който е бозал 25 г, ама 32 наистина са множко... :)
цитирай
4. miralyub - много си зле. човекът е работил, но ...
27.01.2010 08:45
много си зле.
човекът е работил, но без договор и осигуровки.
въпросът е, че хората като него са МНОГО.
цитирай
5. gantree - @ Мира
27.01.2010 09:35
Не се притеснявай много по пенсионерските теми в момента.
Тези теми се поставят сега, защото по някакъв начин трябва да се реши въпросът с големия брой хора, които сега и в близките години влизат в пенсионна възраст. Това са същите хора от широко коментирания "бейби-бум" в годините след ВСВ. Нормално е всяка система да е в срив при посрещането на "бебетата" от периода 1945 - 1950 година. Според мен след няколко години, може би не повече от три, въпросът ще отмине, и нещата ще започнат да се нормализират.
цитирай
6. miralyub - не, не мисля, че ще има нормализи...
27.01.2010 09:43
не, не мисля, че ще има нормализиране.
за мен системата е обречена на избушване.
ама какво ме брига- и аз съм от хората, които смятат,че няма да дочакат пенсия:))))
цитирай
7. haralanov - Здравей,Мира!
27.01.2010 10:08
,,Нашия герой,, в такъв случай е най-вероятно да се пенсионира със социална пенсия.Той няма да има необходимите години стаж,а пенсионирайки се ще си кюта с по 130 лв.на месец.Дори и на това трябва да е доволен,щото ,,държавата е помислила за него,,.Кажи му на ,,нашия герой,,(аз се досещам кой е)да не се притеснява!
цитирай
8. miralyub - , , Нашия герой, , в такъв случай е ...
27.01.2010 10:14
haralanov написа:
,,Нашия герой,, в такъв случай е най-вероятно да се пенсионира със социална пенсия.Той няма да има необходимите години стаж,а пенсионирайки се ще си кюта с по 130 лв.на месец.Дори и на това трябва да е доволен,щото ,,държавата е помислила за него,,.Кажи му на ,,нашия герой,,(аз се досещам кой е)да не се притеснява!


абе, не се сещаш, щото ми е от клиентелата.
ама и с тия 130 лева...как се живее, бе?
и като си погледнах стажа досега- 13 години, щото аз съм имала щастието все да си работя... ами, че на мен ми се пишат още 2 пъти по толкова да си побачкам, хахаха. ако не закрият Видин дотогава...
приятен ден:)))
цитирай
9. miralyub - има интересни изчисления(в ком...
27.01.2010 10:15
danailvdimitrov написа:
има интересни изчисления(в коментарите) колко би била пенсията ако се смятяа осигуровките и т.н.

Но иначе е ясно ,че то са сметки през кръчмар. Целта е да измрем преди пенсионирането а парите да потънат в пенсионни фондове.


ама аз не ша да плащам за нешо, което няма да ползвам.
сигурна съм, че толкова дълго няма да живея.
цитирай
10. miralyub - знам, Данаиле, знам. . . Любенова ...
27.01.2010 10:38
знам, Данаиле, знам...
Любенова съм;)))
и това моето не е от безотговорност, просто не искам да ме цакат.
цитирай
11. miralyub - хаха. в този ред на мисли Ладо писа ...
27.01.2010 10:51
хаха.
в този ред на мисли Ладо писа вопъла: Работим до смърт!
ама за някои отива накъм: Боже, дано смъртта ни отърве от пенсия в БГ:))))
цитирай
12. flyco - =
27.01.2010 11:30
Крайно време е да се запише някъде, че България не е социална държава. Не да се изпусне текста, а да се запише специално.
цитирай
13. nicodima - flyco -
27.01.2010 11:45
То това за социалната държава май беше първото спорно изречение в Конституцията, Слава Богу, че отпадна! Поне затова народните избранници не излъгаха - като не е социална държавата - всичко може да е!
цитирай
14. nicodima - А, оказва се при проверката, че не е в чл. І, а в преамбюла
27.01.2010 11:47
"...прогласяваме cвoятa peшuмocт дa cъздaдeм дeмokpaтuчнa, npaвoвa u coцuaлнa дъpжaвa..."
Е, тогава може да са имали решимост, сега са нерешителни...

цитирай
15. benra - мира,
27.01.2010 12:08
както каза и флай-Бг е всичко друго, но не и социална държава.Пука им на тия за редовия българин.И на тия и на ония...
цитирай
16. mikino - Ядосана съм!
27.01.2010 13:24
За съжаление съм свидетел, как майка ми след близо 40г. трудов стаж в сферата на медицината, ще взима 120лв. ТОВА Е ГРОЗНО! Защото, да работиш в Пирогов в спешния ценър и да спасяваш животи, след това да се занимаваш с гнусни пияни шофьори, които те заплашват с какво ли не, да си отдал целия си живот на медицината и накрая да се подиграят така е просто ................нямам думи! В нормалните държави това не може да се случи, защото ще е унижение за самия работещ!
цитирай
17. gantree - @ Мира
27.01.2010 13:25
miralyub написа:
не, не мисля, че ще има нормализиране.
за мен системата е обречена на избушване.
ама какво ме брига- и аз съм от хората, които смятат,че няма да дочакат пенсия:))))

Ще има, разбира се, нормализиране. Казвам го, защото го мисля, а го мисля, защото системата, пенсионната имам предвид, в момента е вече избушена. Избушването й е факт точно толкова, доколкото са неизбежен факт големия брой хора, които влизат в нея към днешна дата. Има и друго - този проблем не е специфично наш. За Европа като цяло, както и за Америка, постоянно се говори, че имали "застаряващо население", а това е така тъкмо поради същата причина от периода 1945 - 1950. Може би само Америка успешно се справя с това, засега, а ние и в Европа се занимаваме само с глупости.

Иначе казано - да, има налице много практични начини да не дочакаш пенсия :))
Аз обаче мисля да я дочакам.
цитирай
18. forestlove - да, като този "нашия герой...
27.01.2010 14:03
да, като този "нашия герой" наистина са много. ние завършихме (щото по едно време се е случило) в адски зверски период, когато работиш "пробно" един месец в магазин за дънки, след което те изритват без да ти платят, щото не са доволни и следващия месец работи "пробно" друго момиче. и образованието нямаше никакво значение.
на първата ми работа ме осигуряваха на минимална заплата, на половин ден и то чак след 3 месеца работа там. след това редовната аспирантура допълнително ме закопа.
ама тогава беше така. като не ти харесва, казва шефът, на друг ще му хареса.
обнадеждаващото е, че всичко се променя така неузнаваемо, че докато я докараме дотам - може и да няма пенсии, а човек просто да си работи до смърт. също така се надявам, че няма да живея толкова дълго.
абе, грозна работа
цитирай
19. bamby13 - Черен хумор от мен. Работата е да се ...
27.01.2010 14:15
Черен хумор от мен.Работата е да се работи, докато се вселиш при Създателя. Тогава няма да се налага да се плащат пенсии. Фондовте насъбрани, винаги ще се намери кой да ги опапа..
цитирай
20. krassko - Аз съм добре :)
27.01.2010 14:25
miralyub написа:
много си зле.
човекът е работил, но без договор и осигуровки.
въпросът е, че хората като него са МНОГО.


Никого не съм карал да работи без трудов договор за да му бера гайлето сега.
Глупаци винаги е имало и ще има, но те не са малоумни и съзнателно са направили своя избор. Могли са и сами да се осигуряват на минимална заплата като не са на трудов договор. Но не са го направили, защото Андрешковците гледат да прецакат бирниците, а после ронят крокодилски сълзи.
цитирай
21. miralyub - Краско, ти пак си много зле. същите ...
27.01.2010 15:17
Краско,
ти пак си много зле.
същите тези андрешковци са ПРИНУДЕНИ да се съгласят да работят без трудов договор, щото иначе им казват, ако ви изнася...

проблемът са скапаните заплати и непреодолимата с години безработица.
че кой нормален, ако има сигурна и постоянна работа и сносна заплата няма да си обезпечава старините???
аз даже си представям хората на по 40 и няколко... ами те квото работили досега- тва е. след 45 трудно ги взимат на работа. иди в един малък град и виж за какво става въпрос...
цитирай
22. gothic - Е, аз съм цвете за мирисане. . . на 43 ...
27.01.2010 15:28
Е, аз съм цвете за мирисане...на 43 съм, и работя непрекъснато (без да се броят деветте месеца като регистриран в бюрото по труда като безработен) от двадесетгодишен. Добавят ми се и две години войниклък. Обаче, като смятам, пак няма да добутам до пенсия :))))
цитирай
23. miralyub - Гот, и аз все бачкам, ама ква файда. . ...
27.01.2010 15:34
Гот, и аз все бачкам, ама ква файда...:)). просто ОНОВА време ми е недостижимо.


цитирай
24. miralyub - никодима, бенра, значи, предлагат ...
27.01.2010 15:43
никодима, бенра,
значи, предлагат разни идеи за по-сериозно осигуряване... демек даваш пари, повечко, ама и разчиташ да ги получиш след време и да живееш сносно с тях.
ок.
добре е. ако е изпълнимо обаче. ама не е. или става, но само за малцина.
просто, пред очите ми през последните седмици минават едни хора , всеки с болките си... и точно това, безпаричието, несигурността в работата, безизходицата направо са ги смазали.
ти яхора няма да стъпят на краката си с години, камо ли да обезпечават живота си за сносни старини.
цитирай
25. miralyub - Ган, ти си ми първият оптимист по ...
27.01.2010 15:47
Ган,
ти си ми първият оптимист по темата:))).
ама некакси не го виждам "моя герой" доволен пенсионер някога.
цитирай
26. miralyub - да, като този "нашия герой...
27.01.2010 15:50
forestlove написа:
да, като този "нашия герой" наистина са много. ние завършихме (щото по едно време се е случило) в адски зверски период, когато работиш "пробно" един месец в магазин за дънки, след което те изритват без да ти платят, щото не са доволни и следващия месец работи "пробно" друго момиче. и образованието нямаше никакво значение.
на първата ми работа ме осигуряваха на минимална заплата, на половин ден и то чак след 3 месеца работа там. след това редовната аспирантура допълнително ме закопа.
ама тогава беше така. като не ти харесва, казва шефът, на друг ще му хареса.
обнадеждаващото е, че всичко се променя така неузнаваемо, че докато я докараме дотам - може и да няма пенсии, а човек просто да си работи до смърт. също така се надявам, че няма да живея толкова дълго.
абе, грозна работа


даммм...
в провинцията е още по-зле...
една бабка как ми рева онзи ден... за внучката си, за сина си, за снаха си... немили-недраги.
цитирай
27. miralyub - Черен хумор от мен. Работата е да се ...
27.01.2010 15:53
bamby13 написа:
Черен хумор от мен.Работата е да се работи, докато се вселиш при Създателя. Тогава няма да се налага да се плащат пенсии. Фондовте насъбрани, винаги ще се намери кой да ги опапа..


абе, както писах и по-горе... човек би се осигурявал и преосигурявал и сам, и би работил здраво и многочасово, стига да имаше тази възможност, да не пречеха обстоятелствата...
а мисълта за бабка, която ще си дели 1 кисело мляко за 4 дни...направо ме ужасява.
цитирай
28. gothic - Както казва forestlove, преди в...
27.01.2010 15:58
Както казва forestlove, преди време попаднах на купон с някакъв "собственик" на транспортна фирма с три строшени камиона, дето разправяше същото: "наема шофьор, кара ми като луд един месец, кажа му че не съм доволен, не му платя и го изхвърля." Бил много на далавера. Докато два от камионите му "случайно" претърпяха злополуки в рамките на има-няма и месец....
цитирай
29. miralyub - Гот, тва е отврат. и аз съм го чувала ...
27.01.2010 16:04
Гот, тва е отврат.
и аз съм го чувала из моя край от устата на разни натопорчени бизнесмени...
цитирай
30. vestvi - Шшшшт, по тихо
27.01.2010 17:56
"Към днешна дата пенсионната възраст в Холандия е 65 години и за мъже, и за жени. Края на 2009 през парламента мина предложение на правителството първо четене за стъпално увеличаване на тази възраст на 67 години след 2025 (мисля), така че родените след 1955 е почти сигурно че ще се пенсионираме (ако доживеем) на 67. По този въпрос има много спорове и викове, но (май) мърдане няма."
цитирай
31. zaw12929 - Реешението е- да не ни се удържат ...
27.01.2010 18:10
Реешението е- да не ни се удържат вноски за пенсии, които няма как да ползваме
цитирай
32. miralyub - "Към днешна дата пенсионната ...
27.01.2010 18:54
vestvi написа:
"Към днешна дата пенсионната възраст в Холандия е 65 години и за мъже, и за жени. Края на 2009 през парламента мина предложение на правителството първо четене за стъпално увеличаване на тази възраст на 67 години след 2025 (мисля), така че родените след 1955 е почти сигурно че ще се пенсионираме (ако доживеем) на 67. По този въпрос има много спорове и викове, но (май) мърдане няма."


пенсионери с памперс...
ама дори и това е преодолимо, стига да има какво да се работи дотогава, щото ,нали виждаш, и ВеселаЖ го е написала- след 40 си аут от трудовия пазар.

цитирай
33. miralyub - Реешението е- да не ни се удържат ...
27.01.2010 18:57
zaw12929 написа:
Реешението е- да не ни се удържат вноски за пенсии, които няма как да ползваме

голяма каша е и зависимости до безкрай в тази пенсионна реформа.
всичко е претакане от - в + в хазната и касата на нои, единствено човешкият фактор и българските трудово пазарни възможности са изтикани накрая...
цитирай
34. teachme - Ей, изпускам те нещо:)
27.01.2010 19:00
това още не е прието, нали...аз имам почти 25,
още малко ми остава до пенЦия, хахаха:)
като си оберем крушите да видим как ще ми смятат годините:)
цитирай
35. vestvi - Си
27.01.2010 19:04
Навремето, дядо ми имаше пенсионна книжка и вътре налепени марки - имал пари купил марка, нямал - некупил. Не че комунистите му я признаха, но така е било при капитализма в България. Само да не си мисли някой, че и сега има капитализъм.-
цитирай
36. miralyub - оооо, ти си щастливка. . . само см...
27.01.2010 19:04
оооо, ти си щастливка...
в найъ-скоро време ще си завиждаме не за скъпи коли, а за стаж:)))).
само смятай дали не са те прекарвали с минимални осигуровки, че тогава стажовата гордост ти отиде и си обречена:)))).
а промените не са приети, първо ги дискутират, но не е ясно как точно го правят.
цитирай
37. bovari - пенцийка не знам, ама застраховка ....
27.01.2010 19:06
от некадърни политици трябва в най-скоро време да въведе някоя компания, щото иначе...мъкааааа

проблемът, който поставяш е толкова сериозен, че изобщо по-добре/по стар български обичай/ да го забравим:( макар че веднага ще намерят формулата/не една!/, по която да съберат парите за пенЦийки:)

хубава вечер, miralyub.
цитирай
38. miralyub - от некадърни политици трябва в н...
27.01.2010 19:11
bovari написа:
от некадърни политици трябва в най-скоро време да въведе някоя компания, щото иначе...мъкааааа

проблемът, който поставяш е толкова сериозен, че изобщо по-добре/по стар български обичай/ да го забравим:( макар че веднага ще намерят формулата/не една!/, по която да съберат парите за пенЦийки:)

хубава вечер, miralyub.


проблемът само ме блъска в един омагьосан кръг...
и ми е ясно,чеу излизане няма.
цитирай
39. miralyub - Навремето, дядо ми имаше пенсионна ...
27.01.2010 19:12
vestvi написа:
Навремето, дядо ми имаше пенсионна книжка и вътре налепени марки - имал пари купил марка, нямал - некупил. Не че комунистите му я признаха, но така е било при капитализма в България. Само да не си мисли някой, че и сега има капитализъм.-


баба ми имаше медал,че е майка на три деца:))).
това без майтап.
цитирай
40. vestvi - Си
27.01.2010 19:18
Приятна вечер. Като се пенЦионираме пак ще коментираме на кой колко му е .....
цитирай
41. miralyub - не, бе въпросът е принципен. като ...
27.01.2010 19:25
не,бе въпросът е принципен.
като искат от нас да им работим много за пенсия ,да направят така,че да имаме достъп до пазара на труда.
т.е. да има пазар на труда, щото сега никакъв го няма. всичко замира и няма скоро изгледи да се съвземе.
ама станахме много апокалиптични.
сега ще прасна нещо по-лежерничко:))))
цитирай
42. vestvi - Си, по случайност,
27.01.2010 19:38
съм и работник и работодател. Виж какво трябва на работодателя:
Списък на документите по здравословни и безопасни условия на труд и трудови правоотношения
1. Регистрация в Д ОИТ - Декларация по образец по ч. №15
2. Книга за начален инструктаж
3. Книга за инструктаж на работното място и периодичен и извънреден инструктаж
4. Ревизионна книга за констатации и предписания на контролни органи по спазване на трудовото законодателство
5. Регистър за регистриране на трудовите злополуки.
6. Програма за провеждане на начален инструктаж
7. Служебна бележка за проведен начален инструктаж – по образец
8. Програма за провеждане на инструктаж на работното място
9. Протокол за проверка на усвоените знания по БХТ и ППО
10. Заповед за определяне на длъжностно лице по безопасност и здраве
11. Заповед за определяне на видовете инструктаж
12. Заповед за лицата, които ще провеждат видовете инструктаж
13. Заповед за провеждане на изпит с новопостъпили
14. Заповед лице водещо регистъра на трудови злополуки.
15. Организация за изграждане на Комитет/група по условия на труд - документи
16. Програма за провеждане обучение на Комитета/Групата по условия на труд
17. Длъжностни характеристики допълненията на задълженията по здравословни и безопасни условия на труд
18. Инструкции по безопасна работа с машини и съоръжения
19. Заповед за работно време
20. Правила за безопасни и здравословни условия на труд
21. Инструкция по електробезопасност и план програма за въвеждане на вътрешни правила за работа с ел. оборудване
22. Правила за първа долекарска помощ
23. Знаци по безопасност
24. Дневник за контрол на ръчните преносими електрически уреди и инструменти
25. Програма за извършване на оценка на професионалния риск
26. Оценка на рискa
27. Програма за намаляване или премахване на професионалния риск
28. Списък за специалното облекло и лични предпазни средства. 29. Осигуреност и контрол за носене.
30. Правилник за вътрешния трудов ред
31. Договор със Служба по трудова медицина
32. План за действие на личният състав за гасени на пожари и ликвидиране на аварии.
33. Оценка на риска при работа с тежести
34. Декларация за трудова злополука – образец
35. Книга за регистриране на положения извънреден труд
36. Дневник за регистриране на трудовите книжки
37. Протоколи за измерване параметрите на работната среда
38. Протоколи от измервания на електрооборудването
39. Наличие на квалифициран електротехнически персонал за поддържане на електрооборудването. Ежегодна преквалификация.
40. Книга за регистриране на движението на трудоустроените.
41. Противопожарен режим
42. План за евакуация
43. Книга за отчитане на удълженото работно време
44. Противопожарно досие в връзка с Наредба № 1-209 /22.11.2004г.
цитирай
43. miralyub - по стечение съм служител, дето няма ...
27.01.2010 19:40
по стечение съм служител, дето няма работодател на главата си, но пък трябва да има всички тези док. налице...
та папките с тия бумаги са ми известни.
само питам вече, на кое място в тях още трябваше да се разписвам:))).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3325618
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031