Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2009 18:42 - Когато трудът бе социалистическо съревнование...
Автор: miralyub Категория: Политика   
Прочетен: 2410 Коментари: 18 Гласове:
0



     Ретро поглед на Деня 1 май. Някога празник на труда, на в. Дума /"Работническо дело"/ и на левия печат.
    А днес празник по моя дефиниция на леващината, защото на 1 май останаха да празнуват кои? Хората, които най не работят и най за нищо не стават. А кои са те в държавата? Една червено-изхабена върхушка, плъзнала днес да организира чествания и ухажва избиратели, плюс чиновниците им- рекордьори по нищоправене и спретване на гафове.
    И понеже е празник на левия печат, а ми попадна едно издание на партийния орган "Работническо дело"- "върхът" на журналистическата мисъл по онова време- преди цели 30 години... та да споделя. В него паднах от смях, четейки за един от аспектите на социалистическото съревнование. Живот  във "втора "действителност"", заключена между  високите обещанията и нереалните очаквания към трудещите се. Едни са гонели задачи като в  екстремен спорт- повече и повече производство, съкратени срокове, трудово състезание,  нови изисквания за свръх и свръх човешки възможности, други също са гонели задачи и пак така всеотдайно... но са яли и  крали... 
Но да си дойда на темата... която е цитат:

     Рапорт-обещание
От седем бригади и екипи в едропанелното жилищно строителство


Скъпи другарю Живков,
С чувство на работническа гордост от името на нашите строителни колективи, постигнали високи рекорди в жилищното строителство, рапортуваме пред ЦК на БКП и лично пред Вас за достойно изпълнен дълг пред партията и народа....
/следвят бля-бля постижения, преизпълнен трудов план и спуснати задачи в социалистическото съревнование,бел.моя/

...Обещаваме:
1. Да затвърдим постигнатите резултати от 3,5 апартамента и пред 1980 г. да постигнем завършени 4 апартамента на един работник в едропанелното строителство за годината по действително вложени човекодни на строителната площадка, като се намали времетраенет она строителството с 60 до 90 дни.
2. Да предаваме жилищата на гражданите само с високо качество и гаранционен паспорт.
3. Да изпълним планираните за 2 години на бргадите и екипите натурални показатели до 7.11.1980 в чест на 63-ата годишнита от ВОСР.
4. Призоваваме всички строителни бригади и екипи от страната на доброволно социалистическо съревнование за предстрочнопредаване на обектите, за икономия на материали, труд, енергия и механизация...

Визуално, за който не е виждал безумствата на левия печат от онова време-  изглежда така...
image
image




Гласувай:
0



1. haralanov - Здравете!
01.05.2009 18:50
Трудът няма как да бъде Социалистически!Абсурдно е!Той е или за удоволствие(та за какво друго работят съровете Пол Маккартни,Елтън Джон или Алекс Фергюсън)или за извличане на печалба.Добре е,когато двете нещица си съвпадат!В България обикновено трудът носи неудовлетворение и ниска печалба.Такива ми ти работи.Поздрави!Чета Ви винаги с удоволствие!
цитирай
2. mitternacht - :)
01.05.2009 18:58
Ами... какво да кажем :)) Не че сега има прекалено качествени неща по медиите, ама тогава е било върха :)
цитирай
3. miralyub - Прав си, Хараланов- носи неудов...
01.05.2009 19:00
Прав си, Хараланов- носи неудовлетворение и ниска печалба.
Но виж преди 30 години- колко химерно и финтастично е било всичко- измислен свят. от 3,5 на 4 апартамента успеваемост за година на трудоединица строител. С тези темпове за 10 години колко ли апартамента на глава строител са могли да докарат на хартия и думи. Не че други на думи не го докарват и сега,де.
Добре, че им се спука балонът, че днес щяхме да сме до един самоходни роботизирани социалистически герои:)))))).
цитирай
4. miralyub - mitternacht,
01.05.2009 19:03
това е времето на добрите новини и само "хубавите" и "прекрасните" неща". та в този стил и похват на "доброто" - "пропуснаха" да ни съобщят и за Чернобил, например...
цитирай
5. boristodorov56 - Де намери тия антики?
01.05.2009 20:11
Аз пък попаднах на една "Правда", не помня - май от
1982 год. - с речта на др. Леонид Илич Брежнев на 22 им конгрес на червените гаулайтери.
Голям зор беше да разбера за какво говори завалията -
толкова труден ми се видя куманизкия сленг от времето
на развития соц.
цитирай
6. miralyub - Това "Раб. дело" е от ...
01.05.2009 20:15
Това "Раб.дело" е от 1979!!! Била съм на 5 годинки. Изровихме го от дядото на съпруга ми- доста е запазен вестникът- човекът цяла зима си е палил печката с такива и умрях от яд, че не съм хванала навреме поразията. Смяхме се с глас на статиите, похватът и въобще стилистиката. Ще си го оставя за спомен и пример как не трябва да се прави и живее:)))
цитирай
7. анонимен - Ех, мечти мечти. . . Беше времето на ...
01.05.2009 20:54
Ех, мечти мечти... Беше времето на светлото бъдеще!
А виж днес нашия СтаниШеф какви розови очила беше надянал - с цял отбор юнаци с побелели калпаци, вещаеше отново, че на изборите ще му върви като по вода /като днешния първомайски дъжд/....
цитирай
8. flyco - ...
01.05.2009 21:00
Има едни стереотипи, които се налагат незнайно от кого и как. Такъв стереотип е например връзката трудещи се - първи май - ляво - социализъм - БСП - Русия?!? Това са само думи, такава връзка няма, но е много лесно светът да е черно-бял и ние по подразбиране да сме бели. Да, ама не. Всеки ден трябва да се стремим към бялото, но дали си заслужава това да става на всяка цена? Първи май за мен е празник, не че се чувствам празнично или ме е обзел някакъв патос, не, приветствам символиката му.
цитирай
9. miralyub - Анонимен,
01.05.2009 21:53
А аз пък попаднах на ТВ-то на една рекламка как СтаниШеф утре ше има Урок по родолюбие по правителствената Канал 1. Преподавал в едно училище.
И ми стана интересно какво ще да учи Гей децата- като е руско отроче, родом, тялом и духом все в Русия. Да не забравяме, че от едно време насам- само се поприбира от време на време в БГ. Или пък ще им говори как се обвързва и продава Бгикономиката с руската- та посред зима ни спират "братски" кранчето и ни оставят на студено и тъмно???
Въобще интересен урок ще бъде...за Русия.:)))
цитирай
10. miralyub - flyco,
01.05.2009 21:57
Няма стереотипи. Никой не празнува 1 май- този празник е в историята. Или го отбелязваме работно, по скоро. Аз днес си бачках, утре пак.
Празнувах 1 май,когато бях чиновник- защото само администрацията разпуска истински на празниците.
Сега съм в частния сектор и мога да ти кажа, че всичко живо работи. Ако някой "трудовак" е успял да се уреди пред шефа с отпуск- почива.Но е рядкост това.
цитирай
11. flyco - Re: 10.
01.05.2009 22:43
Мира, не става въпрос за това. Карай.
цитирай
12. miralyub - flyco,
01.05.2009 23:04
Нещо не сме се разбрали ли?
ОК.
Аз съм малко нахъсена по темата, за което си признавам и се извинявам.
Поздрави!
цитирай
13. sowhat - а така мире
02.05.2009 10:35
и аз работих . и днес работя . и утре ще. питай ме после що пак ме налягат черни мисли :))
да живей живей труда... докът пукнеш дееба.
флай и за мен тоя празник е измислен премислен. и тъп.
цитирай
14. miralyub - Соу, измислили са го да не работят- ...
02.05.2009 10:42
Соу, измислили са го да не работят- затова...
В знак на протест ще уважа следващия -Гергьовдена-подобаващо и маратонско още от днес следобед- с приятели, роднини, на китни полянки , чевермета и като си пише по книгите...После ще ви разказвам.
цитирай
15. sramejlivetsa - Мира, аз съм интелигентно момче и ...
02.05.2009 14:31
Мира, аз съм интелигентно момче и много държа да не ме обиждаш!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
16. miralyub - не. не си достатъчно- щом си правиш ...
02.05.2009 14:39
не. не си достатъчно- щом си правиш пиар на мой гръб. приятелите не се използват взаимно.
закачките са си закачки- но има граници на допустимост на изопачаване на истината. аз не толерирам излизането извън тях.
цитирай
17. анонимен - Весо - Те бяха писали и...
03.05.2009 12:44
"Мирният атом - във всеки дом!" - това беше, когато откриваха 1-ви блок на АЕЦа. 1974-та.
И си удържаха на обещанието. След 12 години ни го туриха. Във всеки дом. Във всеки дом по едно мирно атомче - гореща частичка. На някои атомчетата им се залепиха в белите дробове.
"Изгори за да светиш!"
Но да освежа малко нещата, припомняйки един от хилядите им лозунги-призиви:
"Не слагай чужди тела в устата си!"
Пък дори и да са мирни атоми.
цитирай
18. miralyub - хахаха, Весо, това са само част от ...
06.05.2009 17:08
хахаха, Весо, това са само част от изцепките форевър на комунизма...
посмях се , пък и игледах при Еклисиаст един клип как питат двам,6 астарци какво биха пожелали на Ге Станишев за 43-я му Рд- и единият, без да се замисля, вика- да изгуби изборите.
поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3358102
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930