Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2023 16:03 - Два извънредни часа Бургас
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 36806 Коментари: 6 Гласове:
9

Последна промяна: 14.04.2023 17:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ПОсред най-голямата суматоха с багрене на яйцата и подготовката за Великден, ми се случи едно извънредно пътуване до морето. Вчера сиреч. След като боядисах яйцата - този път бях решила да пробвам една комбинация между люспи лук и каркаде, в такава последователност. Всяка година тествам по някоя нова техника, като последните десетина съм преминала почти изцяло на естествени багрители и декупаж. Само с червеното така и не успях да се справя. Червените яйца ми се получават единствено с боя - капсула червена.

image


В жълтата кошница са с естествените оцветители. Много красиви яйца станаха след като варих яйцата с нарязани люспи лук и бели парченца хартия в чорапче, а след това ги извадих и потопих в отвара на каркаде - повряха и там и стояха още пет-шест часа. Интересен отенък се получи - ето едно от яйцата отблизо :

image

Другия път ще си потърся по-отрано хибискус,  много малко ми беше останал от миналогодишното багрене. Искам да опитам в куркума, и после в хибискус - а може и заедно, дали ще се получи зелено.

image

Пет часа се пипках вчера с яйцата, когато се оказа, че ще се наложи да пътувам до Бургас. Винаги съм за такива разходки. Влакът пътува до морето точно два часа.

image

За всички, които един ден се окажат в Бургас и нямат много време - най-близкото море до ЖП гара е на МОрска гара :) 


image

Денят беше като откраднат от лятото. Толкова топло и силно слънце. Всеки път като се озова в моя си град, се радвам, че е още по-уреден. Още по-чист, още по-джиджан! Открих три пейки със стиховете на Петя Дубарова и Христо Фотев и текста на
"Бургаски вечери" 

image

image



Другото ми откритие по пътя към ЖП гара по малките улички беше къщата, в която е живял композиторът Димитър Караджов. Има една стара глициния в двора и една огромна смокиня пред оградата. 

image

Не знаех нищо за него. Прочетох като се прибрах. Ще потърся и да чуя, когато успея, да се запозная с душата. Преди години така случайно бях открила тукашният му пълен съименник. Художник и поет. Помня, че ми харесаха картините - беше рисувал Стара Загора нa своето време.


image

Кокошката и петела си дойдоха на място. Лалетата прецъфтяват бързо. Струва ми се, че са най-подходящи за днешния ден. Приличат на яйце, червено. Напомнят за кръвта Христова. Нетрайни са като мен и теб. Докато ги сложиш във вазата и почват да ронят листа...

Светли дните на празника! 



Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. syrmaepon - Чудни са яйцата!
14.04.2023 17:59
Но аз нямам такова търпение и въображение. ) И времето за разходка до морето също подходящо. Да се стопля вече, че студовете все повече ми дотягат, не е като в младостта. )
цитирай
2. tonsun - martiniki! При теб винаги намирам ...
14.04.2023 18:01
martiniki! При теб винаги намирам добро настроение и повод за усмивка.
Благодаря от сърце!
Светли и Свети Празници!:)
цитирай
3. donchevav - И яйцата красиви, и обстановката, ...
14.04.2023 19:08
И яйцата красиви, и обстановката, пък за морето да не говорим - наистина да се стопля вече!
Светли великденски празници, мила Доре!
цитирай
4. martiniki - syrmaepon - Христис Воскресе!
16.04.2023 09:07
Здраве, мир и любов, Сирме!
цитирай
5. martiniki - tonsun - Христос Воскресе!
16.04.2023 09:09
Радвам се, че усмихва и носи ведро настроение споделеното :) Благодаря! Здраве и радост!
цитирай
6. martiniki - donchevav - Христос Воскресе!
16.04.2023 09:10
Здрави бъдете, Вени, в мир и любов със себе си и Вселената! Светли празнични дни!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5806845
Постинги: 1126
Коментари: 15478
Гласове: 55716
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930