Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2009 21:53 - Деца убиват деца! И какво от това?
Автор: miralyub Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4269 Коментари: 30 Гласове:
7

Последна промяна: 06.10.2009 22:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
       Децата ни се избиват взаимно.
     В училище, на улицата, на гости.
     Питах попорасналия ми син дали  убийството на 16-годишното момче от Варна е било обект на обсъждане днес в училище.
     Категорично отрече.
     Нито между учители и ученици, нито между самите деца.
     На другия край на България никакъв  отзвук! Въпреки  че  целият шум от трагедията се изля щедро в   медиите с основно действащо лице представители на "системата". Пред камери и микрофони бяха  заставяни  да дават отчети педагози, психолози, връстници  на жертвата и едни специалисти, които мъдруваха откъде и как идва агресията. И с обещания за  "набелязване на мерки", изписани в поредния сух правилник или нормативна уредба...
    Позицията на родителите- другата страна  в проблемната ситуация с  детската агресия-  остана, струва ми се, малко настрана... Въпреки  факта, че са основно действащо лице, защото в случая  конфликтът  тръгва от един чат, а  фаталното спречкване става  на улицата.

    Истинският разговор за това какво се е случило  или по-точно какво може да се случи от една закачка, посягане, един удар трябва да се случва в семейството. Тук спор няма. Аз моя родителски назидателен разговор  по темата проведох още снощи. Нагледно,  по време на емнайстата  емисия новини, отразяваща  трагичния инцидент. За да се възприеме визуално и още по-добре.
  Но  все си мислех, че днес в училище  след смъртта на едно дете, предизвикана от друго дете,  ще има  чисто човешки  реакции...   Непринуден  разговор  между педагози и ученици. Или  дори  размяна на  реплики между самите деца... от чуто, видяно от екрана, споделено пред тях от родители...

П.С.Да вметна един коментар от долните като допълнение по темата.
Гледаме на трагедиите като на шоута.
Случи се нещо. Иху-аху. Цъкаме с език три дни. Но не използваме емоцията рационално?  Аз използвах случая за нагледна лекция...т.е. моят син днес отиде "подготвен" на училище със своя урок по живот. Но там нямаше с кого да сподели.
  В това е проблемът.



Гласувай:
7



1. krotalka - Мира,
06.10.2009 22:01
възпитанието е предоставено изцяло на родителите! Насилие между децата винаги е имало.Големият ми син беше на 9 години, когато едно съседско дете му счупи ръката. Без причина, просто за забавление?!
Сега е още по-страшно. Но грижата за живота и здравето на децата, е на родителите!
цитирай
2. miralyub - ок, де. но очевидно и в семействата ...
06.10.2009 22:04
ок, де.
но очевидно и в семействата не са говорили за това, щом и децата не споменават помежду си за случая.
цитирай
3. allbi - много е сложно
06.10.2009 22:09
не мисля, че е било нарочно и обмислено
надали "убиецът" е осъзнавал, какво ще се случи...

но че има агресия има!!!
че куца възпитанието и безхаберието ...


цитирай
4. miralyub - allbi ,
06.10.2009 22:15
принципно такива инциденти стават от нищото.
никой не предполага...
обаче съдя по себе си.
ако като малка ми е казано за нещо, че е опасно и така не бива да се прави, защото виждаш ли какво може да се случи.
ами, запечатвало ми се е в съзнанието. за мен то вече се е превръщало в норма. не е редно и това е- да удряш, да обиждаш и др.
имах предвид, че сега никой не говори с децата си открито. да каже- виж това, осъзнай го и не прави така!
днес на всичко, случващо се около нас- дори и подобни инциденти- се гледа като на шоу.
цитирай
5. diso - Децата са като непораснали възрастни
06.10.2009 22:24
всичко каквото правят го учат и копират. Или поне пренасят в своя детски свят. Не може да няма жестокост и убийства в "техния" свят, след като всеки ден стават в "нашия" - на морето, шофьор убива пешеходец за отнето предимство; в Монтанско - цигани убиват дете, задето направило забележка на единия за кражба ...
цитирай
6. krotalka - Агресията залива децата от екрана и видиоигрите!
06.10.2009 22:24
Дали ще е филм или телевизия, все едно. Тук е ролята на родителя! Да контролира, с какво запълва детето му свободното си време.
Сега чувам децата(понякога и аз го казвам) - "важно е шоу да става!" Май целия ни живот се превръща в едно шоу...
цитирай
7. miralyub - diso,
06.10.2009 22:27
да, де -копират от нашия свят.
ами като нашият свят очевидно няма скоро да се изчисти от този маниер - тогава какво правим?
цитирай
8. miralyub - Дали ще е филм или телевизия, все ...
06.10.2009 22:29
krotalka написа:
Дали ще е филм или телевизия, все едно. Тук е ролята на родителя! Да контролира, с какво запълва детето му свободното си време.
Сега чувам децата(понякога и аз го казвам) - "важно е шоу да става!" Май целия ни живот се превръща в едно шоу...


това за шоуто имам предвид и аз.
случи се нещо. иху-аху. цъкаме с език. до дали използваме емоцията рационално?
затова казах, че аз използвах случая за нагледна лекция...
т.е. моят син днес отиде "подготвен" на училище със своя урок по живот.
но тям нямаше с кого да сподели.
в това е проблемът.
цитирай
9. sowhat - тамагочита мира
06.10.2009 22:43
утре ще продължа темтата
цитирай
10. magdalenas - Поне едно ме успокоява...
07.10.2009 04:28
Че има и хора като Вас, и мен естествено, които се замислят. Които поне мислят за това и надявам се действат и в реалния живот, а не само коментират в интернет пространството.
Страшна реалност е понякога... Това не е шоу - това е трагедия, деградация, жестокост, несправедливост... И какво ли още не.
Наистина какво правим, за да сведем вероятностите за подобни неща до минимум?!?
цитирай
11. miralyub - утре ще продължа темтата та...
07.10.2009 08:46
sowhat написа:
утре ще продължа темтата


тамагочита, да!
и мисля, че няма връщане назад.
не можем да ги откъснем от това.
цитирай
12. miralyub - Святостта остана в историята - ф...
07.10.2009 08:49
crusader написа:
Святостта остана в историята - факт.
Затова пък пошлостта властва навсякъде из целия свят,не само в България.
Модерността или силата на подражанието раждат изрудщини,които се издигат в култ и модел на подражание,срещу които сме безсилни.Светът полудява все повече.
No future!



светът се развива и носи и своите негативи...
и ние/децата ни като че ли попиваме само тях.
цитирай
13. miralyub - Че има и хора като Вас, и мен естес...
07.10.2009 08:53
magdalenas написа:
Че има и хора като Вас, и мен естествено, които се замислят. Които поне мислят за това и надявам се действат и в реалния живот, а не само коментират в интернет пространството.
Страшна реалност е понякога... Това не е шоу - това е трагедия, деградация, жестокост, несправедливост... И какво ли още не.
Наистина какво правим, за да сведем вероятностите за подобни неща до минимум?!?



Аз мислех, че поне между децата щеше да има някоя реакция- дори като сензация и чиста тийн реплика "Абе, ей- вие гледахте ли във Варна...така и така..." или " Нашите ми четоха конско, че някакво дете убило дете...".
Е, жестокостта и смъртта явно никого не трогват вече...
цитирай
14. diso - Мира 14,
07.10.2009 10:02
проблемът е точно в това, че убийствата и жестокостта не правят впечатление на много хора.
а може би ги възприемат просто като шоу...
цитирай
15. benra - да,
07.10.2009 11:23
гледаме на трагедиите като шоу. Влагаме умишлено в шоутата трагедии-за по-интересно...нали това се търси
И си казваме-нас това не ни засяга
цитирай
16. mamkamu - +
07.10.2009 13:56
Обсъждат се само изключителните и необичайни неща! Какво необичайно виждаш в това -едно дете убило друго? Не е станало нещо изключително!Нищо работа!

Не ми се ще да повтарям оня умен римлянин, но без да искам го правя: О, времена, о нрави!
цитирай
17. haralanov - Здравей, Мира!
07.10.2009 15:21
Не искам да коментирам!Зле са нещата не само в училище...
цитирай
18. mamas - Децата не гледат новини.
07.10.2009 15:33
Ако възрастните(и родители, и учители) не им обърнат внимание, няма и да научат.
Моите ученици почти не гледат българска телевизия (защото и родителите им не го правят). Днес отново говорих в час на класа за опасността от уж невинните игри и закачки. Зададох въпрос и се оказа, че само две деца знаят за случая от новините. Всички са убедени, че не е станало нарочно, и уж разбират до какво може да доведе едно сбиване. Но...още със звънеца и ставането от чиновете започват да си налитат на бой. Възпламеняват се само от една дума, от едно случайно сблъскване. Седмокласници са. А при по-малките (ІV, V клас) е още по-зле. Те дори не чуват какво им говориш...Имам чувството, че са засукали с майчиното мляко и агресивното поведение...
цитирай
19. miralyub - Дисо, Бенра е права объркахме тр...
07.10.2009 17:23
Дисо,
Бенра е права объркахме трагедиите с шоута и шоутата с трагедии...
цитирай
20. miralyub - гледаме на трагедиите като шоу. ...
07.10.2009 17:25
benra написа:
гледаме на трагедиите като шоу. Влагаме умишлено в шоутата трагедии-за по-интересно...нали това се търси
И си казваме-нас това не ни засяга



и така всеки път... до следващото " шоу", опссс нелепа смърт.
цитирай
21. miralyub - Обсъждат се само изключителните и ...
07.10.2009 17:31
mamkamu написа:
Обсъждат се само изключителните и необичайни неща! Какво необичайно виждаш в това -едно дете убило друго? Не е станало нещо изключително!Нищо работа!

Не ми се ще да повтарям оня умен римлянин, но без да искам го правя: О, времена, о нрави!



питам се след 50 или 100 години на какво ли ще викаме "О, времена- о, нрави!".
цитирай
22. miralyub - Не искам да коментирам!Зле са не...
07.10.2009 17:33
haralanov написа:
Не искам да коментирам!Зле са нещата не само в училище...


този път с песимизма ти съм съгласна...
цитирай
23. miralyub - Ако възрастните(и родители, и у...
07.10.2009 17:36
mamas написа:
Ако възрастните(и родители, и учители) не им обърнат внимание, няма и да научат.
Моите ученици почти не гледат българска телевизия (защото и родителите им не го правят). Днес отново говорих в час на класа за опасността от уж невинните игри и закачки. Зададох въпрос и се оказа, че само две деца знаят за случая от новините. Всички са убедени, че не е станало нарочно, и уж разбират до какво може да доведе едно сбиване. Но...още със звънеца и ставането от чиновете започват да си налитат на бой. Възпламеняват се само от една дума, от едно случайно сблъскване. Седмокласници са. А при по-малките (ІV, V клас) е още по-зле. Те дори не чуват какво им говориш...Имам чувството, че са засукали с майчиното мляко и агресивното поведение...



Браво, Мамас! За обсъдения с децата проблем. Очаквах повече педагози да споделят по нещичко.

цитирай
24. mamas - Мира, лошото е, че действат по същия начин! Въпреки усилията - това исках да подчертая...
07.10.2009 22:51
miralyub написа:
mamas написа:
Ако възрастните(и родители, и учители) не им обърнат внимание, няма и да научат.
Моите ученици почти не гледат българска телевизия (защото и родителите им не го правят). Днес отново говорих в час на класа за опасността от уж невинните игри и закачки. Зададох въпрос и се оказа, че само две деца знаят за случая от новините. Всички са убедени, че не е станало нарочно, и уж разбират до какво може да доведе едно сбиване. Но...още със звънеца и ставането от чиновете започват да си налитат на бой. Възпламеняват се само от една дума, от едно случайно сблъскване. Седмокласници са. А при по-малките (ІV, V клас) е още по-зле. Те дори не чуват какво им говориш...Имам чувството, че са засукали с майчиното мляко и агресивното поведение...



Браво, Мамас! За обсъдения с децата проблем. Очаквах повече педагози да споделят по нещичко.


цитирай
25. omikron - Случвало се било. . . и ние сме го п...
07.10.2009 23:09
Случвало се било ... и ние сме го правили едно време в училище...
Верно ама правили сме го..
АМА НЕ Е БИЛО НА ЗАЛАГАНИЯ ЗА КИНТИ !!!
Щото случая ХИЧ ама ХИЧ не е случаен.
Боя е бил уговорен предварително - и е бил със залагания. Ръководителите на боя са били трима 20 годишни келеша - 2 часа преди този бой са организирали също такъв във Строителния техникум. Залозите са били по 10 лева - ДА Толкова струва живота тук.
Убиеца тренира таекуондо от 5 години на 15 години е- а убитото момче(16 годишен) е епилептик...и знаете ли как са го накарали да участва в боя - сдухали са го от подигравки от седмица поне - и в училише и във саита им.
ДА - Гладиаторите си имат и саит дето се уговарят боевете и т.н.
Некои залагат - други не .
И точно тея 20 годишните келеши са предупредили сеирджиите че ако се намесят ше ги сдухат.
Толкова на темата - "случва се"
Другото е че - както обикновенно - полицията чак сега разбирала за тея боеве - горката тя...
Ами ей на Тимаджиите не им казали и ...щото те виждат и знаят само тва дето те им го кажат.
И последно - Убиеца ще го върнат в училище - щото немал бил още 16 години. Е другия път дай боже да има 16 години - щото тва нема да му е последния - в тва е сигурно.
И пак както обикновенно - на нашата любима съдебна система - все не що и пречи - ей на мноого искала да се намеси ама на - немаме закони.
ЕТО къде е закона - не е в системата а че нямат Закони хората и кво да направят ...
Така че Убиеца се връща в училище - в тва същото !!!
Информацията ми е от днес - от родителската среща в това училище !!!
цитирай
26. miralyub - чудя се как при такава стройна уч...
08.10.2009 08:58
чудя се как при такава стройна ученическа и борческа мафия - чак сег асе разбира за цялата пошла практика.
това значи, че никой родител от това училище не говори с детето си...
децата ли не споделят, учителите ли са мълчали...
как пък нито един не е сигнализирал педагози, органи, други родители?
цитирай
27. vmir - Четох, че двете деца са били свестни и кротки.
08.10.2009 10:56
Вероятно случаят е нелепа случайност.
Не мога да не се съглася обаче, че малко деца коментират в къщи, а също и това, че на трагедията се гледа като на шоу, което е симптом за ужасно оглупяване и късогледство.

Някога е имало гладиаторски школи или боят е бил начин да докажеш пред публика умение, воля, сила и убеденост в правотата си. Избивали са се за лична свобода, пари, власт и слава. Днес деца без знания за безопасност се правят на гладиатори, а комплексираната тълпа глупаци гледа и се кефи как ще си плати по-неподготвения, за да се успокои, че имало и по-зле от тях.
цитирай
28. miralyub - vmir,
08.10.2009 11:07
да,първите реакции бяха, че това били две кротки деца.
обаче- сега рязък завой.Едното е малко борче.
и тепърва почват да излизат на повърхността истини и нови сензации- виж по-горния коментар на omikron...
на мен ми настръхнаха косите от информацията- да се организират ученически битки с "подготвени" кадри.
и то не само между момчета- същото се прави и сред момичетата.
http://www.standartnews.com/news/details/id/45963/%D0%93%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%B2-%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%B0
цитирай
29. vmir - 29. miralyub, не знаех, сега прочетох и аз съм изненадан.
08.10.2009 13:03
Явно има дефицит на интелигентни начини за изява. Тъжно и жалко, но най-вече - тъпо.
цитирай
30. sestra - miralyub, vmir
08.10.2009 13:31
vmir написа:
Явно има дефицит на интелигентни начини за изява. Тъжно и жалко, но най-вече - тъпо.

Прав си.Често такъв вид изяви са обект на малоумен,но и високомерен присмех от страна на деца,които не зачитат училището като институция,но го посещават "по необходимост".Това явно си го носят от къщи,освен това колко от нашите деца живеят с елементарната иначе идея,че учители има не който си ги е поръчал или държавата му е пратила,а който се нуждае от такива.Липсата на интерес към училището отваря широооко място за скуката и всичките и уродливи прояви...:(

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3323240
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031