Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2010 17:57 - С чушкопек в 21 век:)
Автор: miralyub Категория: Други   
Прочетен: 2841 Коментари: 17 Гласове:
6

Последна промяна: 03.01.2010 17:59


    Що е то чушкопек и как това произведение на българската битова  инженерна мисъл е дало тласък  и  отражение на живота ви  през 20 век????
     Питам, понеже днес разбирам, че нашенецът е класирал  не кой да е, а именно чушкопека като най-голямото  постижение, мерило за напредък, абе, обявил го е за нашата най-значима битова революция до 2000 година.  Цели  25.51 на сто от зрителите на националната телевизия са дали гласа си за него в един от разделите на  класацията "Българските събития на ХХ век".
    Почвам да мисля, че нещо съм пропуснала от 26-те си години живот през миналия век, щом не съм забелязала масова истерия, култ  и жизнена важност  в печенето  на пипер  по нашенски.
    В същото време такива необходимости  и ежедневни потребности като  електричеството  и телевизията и радиото заемат съответно  16.77 % от гласовете и  13.44 % от гласовете на участвалите в класацията.
      А за да е пълен списъкът, още по-надолу в класацията са: мобилният телефон /доста по-смислен "революционен" елемент, ако питате мен/(10.25%), остъкленият балкон-е, това със сигурност вече си е нашенска кичозна работа:)(7.74%), автомобилът (6.61%), почивката на море (6.38%), софийското жителство (5.24%), указ 56 (4.56%) и попфолкът (4.10%).
   Не знам какви хора  са ги номинирали тези "революции"...
   Мога само да  подозирам какви са тези, които са ги  гласували така:)))).



 


Тагове:   век,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. teachme - Това гласуване го гледах на 31-ви по К1
03.01.2010 18:27
та мога да кажа кое е надделяло, щото проследихме и коментирахме вкъщи дискусията, та идеята беше да се избере българско постижение, затова хората са избрали чушкопека, останалите са супер по-важни, като едно електричество, например, без което гОркия чушкопек няма да работи, но те не са български изобретения, това е:)
цитирай
2. teachme - ПП...
03.01.2010 18:32
Предаването беше на живо, при което интелигентният водещ с малко неглиже външен вид
изпадна в тих ужас от нецензурните на места вмъквания на Джони Пенков, не знам познат ли ти е...
цитирай
3. miralyub - БНТ гледам рядко. но е тъпо и поди...
03.01.2010 18:32
БНТ гледам рядко.
но е тъпо и подигравателно с българщината и начина ни на живот да се избира точно това.
после да не се сърдим на Черни, че ни направил като тоалетна...
ние си държим на тоалетната, очевидно.
представям си Пенков какво е плещил:))).
цитирай
4. teachme - тези "революции"...
03.01.2010 18:40
продължават да се въртят в някакви други категории
гледам и пак гласуване ще има...абе БНТ като национална ТВ с държавни пари може да прави каквото си реши, но и да отговаря на обществените нагласи, а щом има гласуващи, значи има интерес:)))
цитирай
5. miralyub - БНТ си има зрители. . . най-вече от ...
03.01.2010 18:44
БНТ си има зрители... най-вече от малките села и паланки, където си нямат какво друго да гледат. нормално е хората там да се впечатляват от чушкопеци... и да гласуват елементарно в такива инициативи.
истина е, че с такива безмислени проекти в телевизиите се лапат маса пари.
цитирай
6. teachme - Е да де...лапат се:)
03.01.2010 18:53
като има кой да ги дава!
Виж...по села и паланки чушкопеците са намбър уан,
хората си го имат за революция, това чудо е заменило
голямата тенекия, над която се надвесват и пекат по 2 чувала чушки:)
аз съм пас, лятото два пъти по килограм на едно котлонче пекох и толкова:)))
цитирай
7. miralyub - хахах, и аз пекол малко на скарич...
03.01.2010 18:58
хахах, и аз пекол малко на скаричката лятото:)))))).
ама въпросът е в друго- как сами си изкарваме на показ несъвършенствата, битовизмите, българските евтини тарикатлъци, които въобще не са за хвалба... и после искаме да ни уважават.
ами, не става, просто!
цитирай
8. nicodima - Виждала съм
03.01.2010 19:55
да се пекат чушки с газова горелка!
това определено унищожава чушкопека : )...
цитирай
9. miralyub - хахах, аз пък мислех, че все ще се ...
03.01.2010 19:59
хахах, аз пък мислех,че все ще се намери начин някой да предложи побългарения вариант на памперсите... оня, в който купуваш 10 скъпи парчета и после караш цял месец с тях, като им подпъхваш обищкновени пелени, переш, пак слагаш пелени...
ако се замисли човек, има и по-големи и спестовни постижения, сътворени от немайкъде:))))))))))
цитирай
10. анонимен - Миренце!!!
03.01.2010 21:14
Как може да...пекнеш само малко, през лятото?!!? :-Р
Бе...Чушката е отличаващото нашего брата от Европата, бе! :))) Кой друг като нас маа яко от ониа злите - мъничките, в саксийка насадени?!? И нема гастрити после! :-D Че кво е трапезата без Чушка? Кой друг суши чушки по цели низи? И...после ги продава по 2 лв. парчето за Коледа?...
А и тва нещо - Чушкопек - велико! :-D Не е като "робота" на Кака - кво е тва, бе?!? Нито ми праи салата, нито ми я бърка, па...въобще не ми я сервира! Къв Робот е тогава? :-D

Ше те светна: купуваш си готварска печка с фурна с вентилатор - редиш чушките...поне 30 - и бързо се пекат! Пада им кожата с едно движение! :-Р
Иначе - на село, голяма ламарина, огън...и неотмиваема миризма! Само Дунавската вода помага! :)))
цитирай
11. miralyub - ооооо, Батенце! за много годи...
03.01.2010 22:58
ооооо,Батенце!
за много години!
жив и здрав, и все така печен, ама не на чушкопек:))))))))).
тва с ламаринката е ясно, ама предпочитам риба на ламарина или мръвка на ламарина, не и чушка...
щото ще рече светът сега при тази наша класация,че само чушки мааме тука ние...
мисля,можеше и нещо по-интелигентно да избараме като наша си, българска придобивка и битово улеснение и подобрение...
цитирай
12. krassko - Гласували са "софиянци" хи хи хи :)))
03.01.2010 23:04
На село чушките ги пекат на тенекия,
а "софиянци" на терасата с чушкопека :)
цитирай
13. miralyub - хахаха, най-смешното е, че с това ...
04.01.2010 09:22
хахаха, най-смешното е ,че с това гласуване превърнахме маането на чушки- национален спорт:)))).
аз почвам да си мисля, че само в моето мазе няма една такава реликва за печене на пипер...
цитирай
14. pontis - ...
04.01.2010 10:11
перфектна класация, нищо ново за хора упорито пребиваващи в 17 век, какво да кажем за пътуването във времето ...
цитирай
15. miralyub - даммм, ровенето назад и живеенето в ...
04.01.2010 10:14
даммм, ровенето назад и живеенето в миналото са национална черта на българите.
ама какво се чудим- БНТ никога не е била телевизия, която да повдига националното ни самучивствие- точно обратното, инструмент е да ни го мачка непрекъснато...
цитирай
16. анонимен - да ви имам заниманията))))
04.01.2010 16:24
ми постижение си е чушкопека, ндам)))
туршията също, ама домашната))))
не, че ползвам или съм ползвал това научно постижение, ама съм му ял плодовете (то чушката си е зеленчук де), така че съм му фен твърде и форевър.
въобще - яжте, пийте (умерено), носете си новите друхи и се обичайте)))))
а в моята класация на първо място е интернета, ама това е една друга тема))))
и ти - miralyub-че - не се мотай по това ми ти видин, че те стресира и все някакви тъжни неща пишеш))))).
дигай си задните части и се пренасяй, приятелски съвет, на човек дето е бил командировка във видин и околията))))
цитирай
17. miralyub - Алекс, привет! За туршията и аз ...
04.01.2010 20:48
Алекс, привет!
За туршията и аз съм ЗА, и за киселото зеле най-вече:))).
А тва с чушкопека ми е интересно от дурго естество- аз такова нещо не съм виждала, пък то онагледявало бита ни от цял един век, представи си...
Мисля, че Интернетът, който е твой фаворит, ще влезе в новия век...
Но за джиесемчето пределено ми е жал- куцо, кьораво и сакато преоткри тази необходимост именно в 20-я век, а виж де го тикнали чак. Поне него да бяха сложили по-напред...
Сега за моето измитане из Видина... мислила съм го много пъти, щото то тук нормален чиляк не остана, а скоро ще ни затъркат и кат оградец.
Но аз съм дърво с корен, по-точно с ремарке:))))- така му викат... трудно се тръгва и установява семейно някъде...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miralyub
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3362196
Постинги: 675
Коментари: 13663
Гласове: 20495
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930